däckbytet.

jag funderade som sagt på att felanmäla porten igår men tänkte eftersom det var som söndag igår och sen helg så blir ändå inget gjort förrän på måndag...

men när jag satt där och tittade på martin och däcken kom en mitthems bil så jag sa till gubben.. han bara "varför har inget sagt det?" jag tänkte svara att jag gjorde det nu.. men jag sa inget... han kände på glaset och jag tror han konstanterade att det var ganska stadigt, så det var inget super kris med det i alla fall.. han var en liten rolig gubbe, han menar har man inte roligare med vinet om man dricker det.. i alla fall, så är det nån helt annan persom som gjort det.. som vi inte vet vem det är.. nån som antingen blivit arg och inte kunnat komma in i porten tog vinflaskan och krasade allt ihopa, eller nån som såg den fina vinflaska och ville vara cool/rolig och gjorde det.. men men, det är den eviga frågan som vi inte kommer få reda på.. men nytt fönster hoppas jag att vi får till veckan...

vi har tydligen pyspunka på ett däck.. men jag har minne av från förra sommaren, i alla fall den från den senare halvan, att vi fick pumpa ett däck ganska mycket.. ibland var det bara ½ kilo i däcket... även så fann vi två små spikar i däcket så vi antar att det är därifrån luften läcker ut.. och man kan inte dra ut dem heller för då kommer det bli riktig punktering på däcket... så egentligen måste vi köpa två nya däck, men jag tror det får vänta en stund. det är ingen super kris direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0