kod 99.

när vi var i ikea huset och åt.. så sa de i högtalarna, kod 99 i kök, eller nått sånt.... jag själv tänkte och sa till martin att det var nån som försöker sno nått på köksavdelningen, eller nått... men vi snasckade vidare på våran mat.... efter nästan avslutad middag, såg jag en tjej med barnvagn som stod och grinnade. det var en ikeapersonal vid hennes sida... sedan såg jag att vagnen hade en sån där ståbrädda.. jag sa, det är nån som tappat bort barnent sitt.... man såg verkligen paniken i hennes ansikte och tårarna rann ner på hennes kinder.... personalen som var vid hennes sida såg inte ut att lugna ner henne direkt, men det var en ung kille och så har jag ingen aning om vad han sa  men troligtvis nått lugnande i alla fall... det kom lite mer personal titt som tätt. och så kom det upp en personal från trappan och då såg man att lugnet börja infalla sig hos mamman och tårarna slutade komma.. de hade hittat barnet.. efter en stund sa det i högtalaren, kod 99 upphört återgå till era platser, eller nått linande.... efter en ytterligare stund kom pappan från trappan och efter ytterligare en stund kom en personal med en liten pojke, typ på 5 år. pojken såg inte det minsta rädd ut, personalen som kom med han skrattade och hade sig..

så min teori är att han hade gått sin egen väg, följt gången och kommit till barnavdelningen.. personalen med pojken kom därifrån... men jag kan ha fel. huvudsaken är att de fann pojken och det inte var något hemskt som hade hänt honom... det hemska var att man såg verkligen paniken hos mamman innan de fann han, och sedan lättnaden när de hade funnit han. då kom även ett litet leende.... när jag och martin gick ut så gick vi förbi, och det gick inte att undvika att gå förbi eftersom de stod i princip i trappen, så jag var inte bara nyfiken.... då satt pappan och någon personel i soffan och skrev nått papper.. hur ska man kunna formulera sig i skrift när man fortfarande är chockad?? underskrift lär det varit i alla fall att de fann barnet....

så allt som allt vet vi nu vad kod 99 betyder. försvunnet barn eller något liknande......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0