stickning.

glömde skriva en sak igår.. vi var hos martins mamma och vi satt och kollade på bäbismönster till stickningen... eller martin var inte så intresserad men jag och hans mamma satt och kollade... hon visade, som hon visat förr, vad hon stickat åt martin och ulrika som barn.. tänk att hon gjorde en kofta till martin som var blå, gul, vit och rosa.. randig och allt i pastellfärger, det var mest blått.. muddarna var blå.. men rosa? hihi....

hon hade ett mönster på en kofta som var super sött.. jaa, hon har mycket som är sött.. men det här var på katter, två stycken och på baksidan så var det baksidan på ketterna... den var inte nån speciell kill/tjej-kofta så den tror jag hon gör åt oss... sen så ska hon göra blåbär/jordgubbs-mössa oxå, men det sa hon att hon gör till våren istället för det är ingen vintermössa och så vet vi inte om det är ett blåbär eller en jordgubbe heller ;) tydligen har det kommit koftor till detta mönster oxå, var en bild på en jordgubbskofta, så sött!!!! sen så var det massa mer mönster oxå och typ allt har hon gjort åt frida redan, men då är det lite större oxå, men det är mycket fint.... vi hittade två mönster som var från nyfött, ett med får och ett till.. jag tyckte det med fåren var finast.. sen var det mönster på vantar och sockor oxå... ska bli kul att se sen, tycker det hon gör bli så fint och fort stickar hon oxå... jag ska önska mig en spöktröja där det står buu på baksidan, men den får bli när det är dagisdax så fall.... och den där coola dinosarietröjan, om det blir en pojke med värsta mössan till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0