mentometerdax.

är man smart eller är man??

jag frågade läraren om vad som händer om man inte löst alla uppgifter, fick till svar att han inte förvänta sig att man ska lösa alla uppgifter. och om man oturligt nog skulle få redovisa en sån så får man säga till, oftast har man löst lite gran och kan få hjälp med det man inte kan. antingen nån ta över, eller få ledtrådar... då sa jag det smarta, "jag tyckte kapitel åtta var lite krånligt".... sen gick läraren, det var rast.....

när redovisningarna kom så gick uppgift efter uppgift på kapitel åtta, och en av mina olösta uppgifter hade jag gjort rätt så långt jag kom.. jag tänkte inte att man skulle göra om det till våglängder, så jag hade rätt svar som skulle omarbetas lite :) Och så kom vi in på kapitel nio "mari" jaha, första uppgiften på kapitel nio fick jag göra.. en väldigt kort uppgift men med en jobbig förklaring som jag inte hade nån susning om, och en väldig jobbig tystnad. det gick nog lite väl fort...... fick ledtrådar till formuleringen, men jag blev inte smartare för det.. kommer inte ens ihåg ledtrådarna till slutsatsen när jag satt mig ner. sånt ska antecknas på en gång för att antecknas i min hjärna.....

och att gruppuppgiften inte blev gjorde denna vecka.. han i min klass sa att han skulle göra den eftersom han skulle vara borta, så sa han i tisdags... läraren frågade mig om vart den är, då sa den andra killen i gruppen att han inte hunnit gjort den.. okej, tänkte jag, skulle inte ---- göra den....smsade han och frågade, fick till svar att han inte gjort den.. bra att man får veta saker och ting här, fast jag skulle nog inte kunnat lösa den.. men kanske bra att veta så man kan FÖRBEREDA sig.. satt och tänkte på detta hela mentometertjosan........ i alla fall fick vi 0p på denna uppgift, pga detta. vad de poängen har för nytta har jag ingen aning om.. tur som allt har det ändå gått skapligt på de andra uppgifterna, fast läraren bedömer hur vi bedömer oxå... så allt vägs in i betyget.......

på tal om mentometertjosan så gick det rätt bra idag :) fick 6/10 rätt och det tycker jag är helt okej :) och då hade jag ändå inte läst så noga.. löst uppgifterna, så gott det gick, kolla bilder och rubriker.. typ inte läst nån text alls... tur att man kommit in i optik-tänket. jag tror det tog typ två gånger till att komma in i själva tänket, men jag ska aldrig säga säkert... fast om jag skrapar ihop 3p på varje gång som är kvar, alltså 9p så får jag ca 26p och 24p är gränsen.. så jag måste ta minimum i alla fall.. jag har ingen aning om vad jag fick de två första gångerna, men inge bra gick då i alla fall.. men jag klara mig nog från en munta i alla fall :) då slutar min termin 4 juni till intresseklubbens vetande.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0