dåligt samvete.

det gick bra i brudsjön..

en väldigt varm bil dit men det gick bra.. sen sitta i solen och fika tårta... sen begav jag mig till ett kyligt vardagsrum tills maten var klar.. vi fick MASSA mat som vanligt. och farmor hade verkligen inte tänkt långt ändå, EN två liters cola och en dricka som hette graph eller nått, en sån där sur/besk sak som folk blandar drinkar på.... och vi var 8 vuxna och 1 barn som drack dricka. och hon hade även tagit såna där jätte glass.... ingen bra kombination, även med den varma solen... egentligen är det inte så konstigt om man känner sig lite borta med huvudvärk just nu, vätskebrits.............

sen i alla fall så begav vi oss till sjön.. jag badade inte, det var johan som skulle bada.. fast han är en liten badkruka så bada kallade jag inte det han gjorde i alla fall.. hoppade i vattnet på det grundaste grundast... jag badade mina fötter i alla fall.. vattnet var väldigt varmt :) faster uppskattade typ 16-17 grader, medan andra morsdagar har det varit 12-14. hon skulle gå ner och ta tempen senare....

efter sjön så fick vi efterrätt.. cheescake.. och jag tog av de båda. och så tog jag hjorton, muma... när jag kom ut och åt på den ena cheescaken så var det punch i den... så då fick jag dåligt samvete oxå :( inte bara för magen utan oxå för att det är inte gott direkt. varför frågar man inte för?? tar bara och hoppas att det är nått gott.... i alla fall så var den cheescaken typ sås, hade smält ganska mycket innan vi fick efterrätten.. så jag åt av den andra cheescaken och bären.. när den var slut gick jag in till köket spolade av tallriken och tog lite mer vanlig cheescake och hjorton... man får inte vara dum ;) men dåligt samvete fick man på köpet, men men....

farmor försökte få mig att prata flera gånger, men det gick inge vidare... först när vi åt så sa hon "kul att du kunde komma, vi saknade dig förra året", jag bara jaha... men anna dök in där, hon menade att hon var ju oxå borta förra året... sen i köket när jag gick in med glaset så undrade hon hur det gick i skolan, jag svarade kort och konsist.....

vid efterrätten så satt vi och prata om nått, och kalle sa att ingenjörer nu går arbetslösa.. men jag sa att det har troligtvis vänt när jag har gått ut, det är ju ändå 1½-2 år kvar.. han fnyste.. då påpekade jag att det har ju börjat vända i usa nu så det dröjer inte länge tills det vänder i sverige... han fnös igen.. då sa farmor typ att jag är ung och har hoppet kvar.. då sa faster nått bra i alla fall, som jag inte minns... anders sa att de går bra för dem nu, att det vänt.. och jag la in att det finns företag i sverige det gått bra för under finnanskrisen, pappa sa direkt bankerna.. jag sa ortviken... och menade att det är tur att vi inte gick med EMU, då skulle vi haft euro och då skulle finanskrisen vara ännu värre än vad den är... att vi har vår egna valuta är nog det bästa. ska rösta ett stort NEJ! om det blir val om det igen.. fick pappa att rösta sist, då fick jag inte röst var inte 18 då.. men det var typ mitt beslut, jag fick välja och göra allt.. han visade bara upp sitt körkot, typ....

och sen när vi skulle åka så sa farmor, "få se om vi kommer på lördagen när du fyller år, vill det men vet inte hur det är då. men du får inte bli sur om vi inte kommer?" jag bara, nää och var sedan tyst... blev inte sur sist heller, möjligtvis besviken... farmor och kalle satt och beklagade sig över att de har så ont och att ingen vill hjälpa dem.. de orkar inte mer osv.. att de ska sälja båten, pga att de inte orkar osv, osv... jag bara satt och skrattade för mig själv.. tänk vilken kämpe mormor är ändå!!!!!! och så sa pappa men sluta bygg då till kalle, kalle svarade vad ska jag gör då?.... det är jobbigt att vara pensionär, verkar det som.. farmor verkar dricka likör varje kväll för hon har ont i ryggen, det lugnar henne. hon blir mjukare eller nått sånt sa kalle... då satt jag oxå, tänk vilken kämpe mormor är!!! om hon skulle resonera så, så skulle hon vara alkolist på STORA bredder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0