geting.

just nu sitter man på helspänn.. en geting i vardagsrummet.. inte för att jag är så rädd för dem, men kissekatterna leker med den och jag vill inte bli sticken.. hoppas de inte blir det heller.. och döda den, det törs jag inte för då blir den ännu mer irreterad. för jag lär inte lyckas döda den på ett hugg...... jag tror även att mina katter inte varit med om nån geting förrut, jaa morrisen kanske.. så de vet inte att den gör ont, men de lär sig så fall... och stor är getingen kan jag lova....

sen så väntar man på att tiden kan gå lite snabbare, så man kan bege sig snart... kusin ska hämta mig mellan klockslagen 12-13.. så vi får se, jag tror att det blir mer närmare 13 än 12... ska till morsdagsfirande i brudsjön i alla fall, farmors mat *muma*.. det är det som övertalade mig att åka, det är mer än ett år sen jag fick hennes mat. så man längtar lite, fast samtidigt längtar jag inte efter alla peekar man kommer få.. men jag tror hon brukar vara lugn om man inte träffat henne på länge, det är gubben där som är värst.. och så kommer väl de andra kusinerna oxå, och det är en av de som de brukar "attakera" medan oss andra får lite mildare....

ska packa oxå, inte för att jag ska det årliga doppet på morsdag. det står jag över... men det kommer bli varmt och jag vet inte vad jag ska ha på mig. tänkte en ny tröja, och de nya kortare mjukisbyxorna.. men det kan bli varmt, så jag tänkte ta med mig en kjol och nån tröja till. och sen martins träningsoverallsjacka, min nya jacka ;) jag har övertagit den, den passar perfekt just nu. lite lång i armarna dock men det får man ta. och så är den inte så "fin" men det får man ta om man vill ha nått långärmat... och så ska vi ut på landet så jag tror inte älgarna och björnarna bryr sig...

kom på att jag ska hoppa in i duchen oxå.. egentligen tänkte jag skippa det, men kom på att jag ska ta NYA kläder så det är frächast om jag duchar oxå.. sen ska martin väckas så jag hinner prata med han nått idag, ska skicka han på affären medan jag är borta. mjölk, saft, och marabouchocklad till mig, kanske kan övertala han att köpa en dricka oxå till mig ;) ska ju vara ensam hemma ikväll, synd om mig :( ska se till att han får fixa fram den nya guitar hero med metallica oxå, då blir jag glad....

nää, duchen var det. hoppas utan en geting......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0