Edwin.

Igår var vi på bvc på koll och en hälsoundersökning stod på schemat. men det roliga är när jag var där så sa hon till läkaren att det bara var en hälsoundersökningen ingen vaccination.. medan bvc-tanten börja fylla i kortet så frågade hon hur gamal han var, jag svarade 10 veckor imorgon (idag). och då sa hon undrade till läkaren om de skulle vaccinera ändå. så sagt och gjort. min lille pojke fick sitt första vaccin igår. och inga komplikationer blev det, inge feber eller utslag. om det skulle komma så skulle det komma inom ett dygn, och det har nu gått mer än ett dygn..

hon sa på bvc oxå att nästa gång vi ska dit är om tre månader och då är det dax för nästa spruta. om jag ville väga och mäta innan dess fick jag höra av mig. och det måste jag, eftersom järndropparna ska bli rätt.. men jag funderar på om man ska införskaffa sig i en våg. då kan man väga sig själv med edwin och sedan sig själv, så får man hans vikt. i alla fall på ett ungefär...

Edwin väger i alla fall 4610 gram, och är 55 cm lång. och hans huvudomfång är 38 cm.. så min lilla pojke börjar att bli stor....

Och idag var det återkontroll på sjukhuset. och idag vägde han 4670 gram. så 60 gram har han gått upp på ett dygn. inte konstigt att hans kurva går rakt upp! frågade idag om järndropparna hur man ska avrunda, och det är så att han ska ha fyra droppar nu. och när han går över fem ska han ha fem. så när det börjar på en fyra ska han ha en fyra osv...

tydligen har edwin haft en blodgruppskonflikt..??.. inget jag vetat om. och så har han haft problem med lungorna, som oxå hette nått.. men det har nog alla barn som är förtidig född, i alla fall det med lungorna.. jag tror det kan vara det dära den dära sköterskan "upptäckte" som inte var nått. som det blev ett sånt stå hej vid, ingen aning....

även att de tyckte han hade blivit stor :) läkaren sa inget, han är stressen själv. men sköterskerna, hon som hjälpte oss och hon som var den hjälpande handen.. han fick nämligen ge lite blod, igen.. och det är inte det lättaste att få blod ur min lilla pojke, precis som sin mamma ;) och de värdena var bra. blodvärdet läg på 93 och det är normalt att det går ner, och går sedan upp med hjälp av järnet..

Sedan efter besöket på sjukhuset så åkte vi till birsta. där jag gick på systemet och handlade inför fredagen. och jag var snabb med mitt leg så jag fick en tablettask ;) var även på birsta city och där handlade jag lite inflyttningspresent ;) efter det åt vi och sedan åkte vi till martins mamma och hjälpte henne med datorn. och när vi kom hem så har vi sett film och ätit chips. vi börja med halloween lite tidigare... men vilken film vi såg, värdelös är bara förordet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0