Onsdagen.

jag och edwin har flytt hemmet.. martin ligger nämligen magsjuk hemma. eller så är det matförgiftning.. men jag tar det säkra före det osäkra. jag känner mig inge dålig och edwin är lika pigg som vanligt.. martin blev liksom pang boom dålig oxå, det som är så konstigt.. men måste säga att jag aldrig sett han så dålig!!

så vi har en lägenhet i kaos. ovanligt va?? edwins rum är massa grejor i, så som hyllor och tavlor. och 40 tums tv´n.. i vårt sovrum är edwins alla leksaker och diverse grejer.. i vardagsrummet är alla möbler ut efter väggen mot köket utflyttat. så i ingången står en billybokhylla. som man vet inte vilken sida av bokhyllan man ska gå eftersom den står precis mitt i... och i hallen är alla tapeter och diverse grejor... i köket står endast en golvhögtalare, än så länge... där kommer senare ett tapetbord upp. när de väl fortsätter....

vi får väl se hur martin mår imorgon. men när jag var hem med lite hälsofil, mjölk, coka cola, piroger och sån där dryck som är bra för magen. så lät han bättre både i telefon och IRL.. han satt till och med vid datorn :P

jaa. jag fick sova till fem imorse. halv sex fick jag nog av martins stönande, som sa "tyck synd om mig jag mår dåligt". kvart över sex så gick jag upp och hämtade mp4:an, ville inte lyssna på martins spyande, huvva.. och klockan sju hade jag ännu inte somna om. så då klev jag upp och gav edwin mat. gjorde frukost till mig och var allmänt sur.. 

i allmän ordning på en onsdag så klädde vi på oss och gick till babysången vid tio i nio. kom dit. dörren var låst. jag ringde på. och så var visst den uppflyttat en timme. som jag totalt hade glömt bort.. suck.. tänkte vad ska jag göra nu? tog min telefon och ringde syster. så vi våldsgästade henne sisådär 30-40 min. innan vi gick iväg igen. men tur var väl det att hon ville ta emot oss. så hann edwin få lite mat.. annars skulle jag bara hinna hem och vända.. men måste säga att det går mycket fortare att gå nu motför när all snö fanns. tio minuter snabbare, till och med...

efter babysången gick jag haltande hem. hatar verkligen skavsår... kom hem fyllde på välling i skötväskeburken. fyllde även på blöjor. byte skor. och tog sedan bussen bort till skönsmon. och på bussen mot skönsmon klev min kusin max på. och hjälp vad han har blivit tonåring!! hos farmor var även kusin annan med hennes lilla charlie. vilket jag visste. vi var hos de igår och hälsade på.. åkte bussen till stan. och bussens dörrar ville inte stänga sig så bussen var nog ganska försenad. tror han skulle byta buss när han väl kom fram.. var på ica i stan och handlade lite åt martin. köpte även den nya marabou till mig. men den ska jag nog spara tills helgen. men den är i alla fall med passionsfrukt och chili... bussen hem var det den roliga busschaffören och han är alltid lika roligt att åka med. jag som förstår mig på han tycker det är roligt. hemma på gården träffade jag lotta och elvis som jag pratade med en stund..

hem en snabbis och lämna varorna och jag kan säga att jag har nog aldrig packat så fort som jag gjorde.. packade både till mig och edwin. men höll på att glömma det viktigaste BLÖJOR. så det fick bli en separat påse...

så nu befinner vi oss hos mamma. där vi ska sova i natt. jag ska passa på att duscha och edwin ska få bada snart.. hoppas verkligen att martin är bättre imorgon. dels för vi vill nog sova hemma. räcker med en natt borta. dels för att han ska bättre och sist men inte minst jag vill inte att "renoveringen" ska stå still..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0