namnnappen.

edwin har så kul i köket. han har hittat skåpet som är utan barnspärr. så imorgon vet vi vad pappan ska hjälpa till med, med mammans och edwins hjälp. så just nu får han leka i skåpet och så hoppas vi på att han inte nånting går trasigt. han har bara upptäckt sugrören och servetringarna än.. vilket innebar sugrör över hela köksgolvet.. men mycket roa en liten pojke i alla fall..

tog fram edwins duplo förrut. de ligger under hans säng vanligtvis. men det dög inte för herrn. eller joo, när jag satt därinne kunde han leka med det. plocka i och plocka ur. och bakom lådan med duplo fann jag edwins alla sovnappar. har bara haft två den senaste natten och en av dem är en sån som går uppåt och de är inte lika goda enligt edwin, speciellt inte nattetid. vilket innebar att han fick ta sin napp med snöre på när han hade spottat ut den. men nu fann jag alla. så nu klara vi oss ett bra tag igen..man kan säga att han använder två stycken per natt. för väl inatten och han vill ha napp. då hittar man den inte. så då tar man en ny från där sovnapparna är.. så kör vi..

men sak samma. jag sköljde av dem och igenom dem. och kom då på idén att kolla de andra napparna oxå. och då fann jag ett rätt stort hål i nappen han använder på dagarna. den med napphållaren på. så det var bara att slänga den och ta en ny. första nappen som edwin bitit sönder. men jag antar att det inte är den första. det som är nackdelen med silikon, inte lika slitstarkt som latex. men en gång i tiden tog edwin bara mam´s silikonnappar. och ej de som går uppåt.. så vi kör på den stilen fortfarande, bortsett från timrå-napparna ;)

och så ska jag väl beställa namnnappen, och då blir det så likt den han har. det kanske bäst att skicka in en beställning där nu, typ. om man vill ha dem innan han börja dagis. just därför jag vill beställa. slippa märka napparna. denna test ska tydligen vara slitstarkt oxå. så det gillas. Någon som vill vara med och beställa från namnnappen??

Imorgon kommer lea 1½ timme på morgonen. så bäst att ställa klockan. eller syster skulle ringa när de gick hemifrån så hann jag kliva upp ;) sen så bokade jag nog en tvättstuga oxå, klockan tio. sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. sätta spärr på köksskåpet i alla fall. handla kanske? är sugen på att baka. bäst att handla grejor innan andra advent i alla fall. har 10% på ica tills dess..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0