åska.

vilket väder det kom. jag som verkligen hatar åska. måste verkligen behärska mig. så man inte överför det till edwin. tur mamma var här. då känner man sig lite lugnare. och så kunde jag stå bakom edwins rygg och reagera, utan ord då.. mamma satt så snällt och matade edwin. och han undrade vad som small ute. hoppade till gjorde han en gång oxå. men ingen negativ reaktion i alla fall, som tur var..

vi åt maten som jag gjorde. och satt och pratade. edwin började lessna på att sitta i sin stol så han fick komma ner på golvet i vardagsrummet medan vi plockade undan maten..

och nu har jag bestämt mig. jag ska köra lchf nån gång efter edwin fyllt år. troligtvis måndagen efter. så man verkligen kan smaska den helgen som kommer efter han fyllt år. värt ett försök i alla fall. bingo rimmers tjej (kan inte stava så det blir lättast att säga så) ska börja imorgon. där jag fått insperationen, men imorgon är jag inte redo. hon ska/har lagt ut matsedel och sånt. så det är bara att följa. ska spara ner det till word och spara tills den dagen jag ska köra igång.. ska försöka få med mig martin oxå, i alla fall till en viss del.

problemet jag kommer få är att jag inte kan dricka vatten. men nu blir det till att vänja sig. måste. men vänjningen med vatten får vi börja med lite smått innan. så jag inte får en chock ;)

jag vet inte vad jag och edwin ska hitta på nu. tv´n är bugg. troligtvis har blixten slagit ner i nån mast. på tv´n i sovrummet är det myrornaskrig. men i vardagsrummet är det en svart-vit-bild med ljud fast massa myror över.. så höra kan vi göra.. men jag tror det blir lite tv-spel eller nån film istället.. det hänger lite på edwin vad han är på för humör..

köpte förresten jordgubbar på ica. svenska för 29.90 kr. billigt. annars brukar det kosta 45 kr för en.. men de var inte i det bästa laget så de håller väl på att sälja ut dem, antar jag.. så det ska jag smaska på senare. muma..

på affären köpte jag även solskydd. så som jag tjatat om det på bloggen. men nu äntligen köpte jag ;) en spray i 10. det får räcka för mig. och så köpte jag en after sun oxå.. kul att ha.. så nu hoppas vi verkligen på att det är fin väder på fredag. då ska det badas ;) mamma ska göra tonfisksallad. vilket jag egentligen inte äter, men eftersom jag ska gå på diet sen så måste jag lära mig äta tonfisk. för det är tydligen bra sedan.. men kommer nog sluta med att jag går i kisoken och köper en korv istället, på fredag. om jag inte hinner spy innan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0