halsont.

inte konstigt att jag tycker att hostmedicinen inte hjälpte.. jag var in på apoteket på stan och frågade.. det visade sig att hostmedicinen jag hade är mot rethosta och jag har slemhosta. och då om jag tar mot rethosta så kan det göra hostan värre till och med. vilket det ibland har gjort. men jag har försökt att ignorera och tänkt att hostmedicin gör att hostan försvinner.. men det inte varit lätt...

så nu har jag rätt hostmedicin. vilket fungerar en stund i alla fall. fick även reda på att man ska ta den tre gånger per dag som det står. annars når den inte sin fulla effekt.. så nu idag kommer jag klunka i mig tre gånger ganska nära varandra motför de andra dagarna. men men, det får kroppen ta..

på flaskan står det att man ska ta 10-15 ml tre gånger per dag.. jag har ingen aning vad jag ska ta så jag tar mittemellan, 12,5 ml.. hehe. lite roligt :P

när vi satt och åt så kom martin med att jag kanske har halsfluss.. vilket nog kan stämma. om det inte är bättre på måndag måste jag ringa till vårdcentralen, betala massa pengar och få nån pencelin. kanske man ska säga till om proppen i örat medan man är där oxå. så man får bort den och kan höra som en katt igen :P vilket skulle vara en dröm.

det gör liksom ont i halsen när jag äter och även tar flyttande. så som dricka, vatten, saft, även saliv.. jaa, allt.. så om man inte går ner i vikt på denna sjukperiod är nått fel. äter så lite som möjligt. och försöker få ner vätska så mycket som möjligt. efter förra året med halsvirus så sa de, drick mycket.. det är väl det jag är rädd för att de säger samma sak nu. men kan säga att det är helt annan smärta nu, halstabletter hjälper inte ens. inget hjälper det onda..

så när man äter så försvinner smärtan lite, efter ett tag. så då gäller det få i så mycket som möjligt. när man börja stanna upp då börja det göra ännu ondare igen.. blir galen snart. men får stå ut tills på måndag, men hoppas det blir bättre innan. har inte de pengarna att gå på vårdcentralen för. och absolut inte de pengarna för nå pencelin.. bli bättre, är mitt enda alternativ. gör ont i halsen av att hosta oxå. blir tooookig...

funderar på om allt slem jag haft i halsen kan göra detta??? för det är på slutet det börjat bli så här ont.. nog med att jag haft lite ont i halsen men att inte kunna äta. hmm. jag gruvar mig för att ta drickan jag köpte på hemköp. och ska inte prata om godiset jag köpte.. då är nått fel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0