Växt.

nu har sotarn varit här. jag som hade glömt det. så vår lägenhet  ar i kaos. som den ofta är. disk osv.. och så har edwin haft roligt på morgonen och rivit ner all reklam på golvet och smulat ner det i lite mindre bitar. så ni kan tänka er hur det såg ut, men men.. nu är det gjort i alla fall..

jag tror edwins armar har växt under natten. helt plötsligt når han dit han inte nått förrut. snart får man ha tomt på köksbordet oxå. och pappas jobbplånbok är jätte kul. flyttade in den en bit så förhoppningsvis når han den inte. måste hitta en bra plats att ha den på. köksbordet känns inte så trevligt, egentligen...

senare idag ska vi till min kusin uppe på mårtensro. martin skjutsa upp oss så går vi hem sen. hemvägen blir bara nerför så känns bättre att gå hem ;) men jag har insett att vi har inga reflexer så det kan nog bli svårt att se både mig och vagnen, vilket inte är så bra. vagnen finns det några reflex-ränder på, men inte tillräckligt i min menning. det lär vara mörkt ute när vi väl ska gå. måste vara hemma till nio, då det är tv. så halv sju får jag senast gå därigrån. inte för det tar sån lång tid att gå men kanske ska stoppa nått i magen oxå. men tänkte nog gå hem vid fem-sex-tiden. hoppas på att det inte är allt för mörkt då.

har en känsla av att det kommer vara kallt ute. så får ta med mig en långärmad oxå. och fleecsetet till edwin. som just nu river ut alla hans klosar på golvet. och det här med vintertid på barn. hmm. varför måste man byta tid för?? han vaknar vid sju och vill kliva upp men hans mamma vägrar kliva upp så han får leka i sin säng med alla hans nallar. det funka det oxå :P

och påtal om edwin. tror det är väldigt nära nu innan han går riktigt. redan nu på morgon har han gjort flera försök. mer än vad han bruka. en gång blev det till och med fem steg innan han ramla, eller tappa balansen. så nu när han står upp nånstans släpper han och tar nått steg. tappar balansen eller blir osäker och kryper sedan vidare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0