Hals.

edwin gjorde så jag fick hjärta i halsgroppen, två gånger om, idag.. fast det är i efterhand jag insett vad som egentligen kunde ske.. Och bananer, eller smaken, vi tre går inte ihop!

skulle ge han banan på sängen. vi satt oss ner. han fick tre lite större bitar (i tre omgångar, alltså en bit i varje omgång), som han fick på babysången och inget uppstod då. han måste ju ändå lära sig tugga.. Men sen så började han liksom jaa, harkla eller vad man säger. jag dunka han lite lätt i ryggen. det hjälptes inte. jag tog av han haklappen (varför jag nu gjorde det) han försökte grina och gjorde inte det. och det sägs att barn som inte grinar, kan inte andas. alltså om nått sådant händer. så jag tog han lade han över min ena arm och dunkade han i ryggen, som tjejen på 45:an gjorde. det började komma tårar och grin från han. så allt "var" lugnt..

jag gav han vatten men han ville inte ha. tog på han haklappen och började ge han banan igen. och samma sak hände igen. men denna gång fick han ligga på min arm med "snea" dunk i ryggen lite längre.. han grinade som en tok, och var svettig. jag tog tag och grävde i hans mun. tänkte att måste få ut biten. och vad fann jag! joo, en lång flärp från nån förpackning. den är lång om man jämför med edwins hals. tröstade edwin, som fick vatten. som han drack. hämtade tutten. och gick sedan raka vägen till martin och visade. och även lämnade flärpen.

jag brukar plocka upp såna små saker som jag ser. men tydligen inte martin. blev lite små irreterad. det var efteråt som jag fick lite smått panik. det var då jag insåg. var nog tur att jag inte fick paniken i när det skedde. även att jag kom ihåg hur hon gjorde på 45:an. MÅSTE fråga på bvc nästa gång (på tisdag) hur man egentligen ska göra. så man är säker, om det nu skulle hända igen. vilket vi inte hoppas på.

efter edwin lugnat ner sig så ville han äta upp sin halva banan. vilket han fick. men nu mosade jag den, för säkerhetsskull. vet att allt detta berode på denna flärp. men tänkte att kanske det var lite ömtåligt därnere i halsen nu. och det resulterade i en bananätning som gick långsamt, alltså en tjurig/grinig pojke som tyckte det gick för sakta..

Kommentarer
Postat av: fia&alva

Ååå va hemskt. Men du gjorde rätt. Vi gick ju på första hjälpen kurs för barn 0-1 år och dom beskrev ungefär som du gjorde. Fy fasen asså. Alva har också satt banan i halsen. Just det där "grinet" man ser som inte kommer fram. USCH! Mosar åt henne jag :) lugnast så. Vi syns på tisdag på sången :)

2010-09-11 @ 22:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0