Vaccination.

I tisdags vaccinerades edwin, ett års vaccineringen. Jag trodde jag skulle till "min" sköterska. men det var lite tråkigt att vänta i koridoren. så vi gick in och lekte. och tydligen skulle jag vara hos hon som tillhör det rummet. men men. fick klä av lilleman och väga han, 10590 gram. och en längd på 75 cm. och huvudomfånget var 48 cm. Läkaren sa att han följde sin egna kurva utmärkt. fick dock inte se.. medan vi vägde, och mätte så frågade läkaren lite frågor, om hon kunde gå efter vardagsrumsbordet? om han använde pincettgrepp? och om han slog leksaker ihop?

Sedan blev det läkarundersökning på lilleman. Läkaren lyssnade först och edwin ville ta den dära grejen som han lade på hans kropp. och sedan klämde läkaren överallt på han. och eftersom han inte sa nått så antar jag att allt var frid och fröjd. men har lärt mig sedan 45:an att om de inte säger något behöver inte betyda att allt är frid och fröjd..

men nu tror jag att det är så. sedan var det dax för sprutorna. jag tog fram tutten som jag lite diskret höll i. fick hjälpa till med att dra ut hans ben. det var det jag trodde han skulle gnälla över, att man höll fast han. det tycker han nämligen inte om. men inte ett knyst. och så kom sticken. och inte heller något knyst. edwin kollade mer som "vad var det som hände?".. så mamman fick vara stolt!

Efter BVC så skyndade vi oss till babysången. och sedan hem när det var slut. Och jag trodde som vanligt att lilleman skulle vakna när jag öppnade porten, men icke. så han sov så sött i sin vagn..

På kvällen fick han feber. så det blev alvedon innan sängdax.. igår morse när han vaknade hade han inge feber, skönt. men efter en vila så dök det upp lite feber. men vi åkte till syster ändå, eftersom det inte är vinter. Och jag har jätte svårt att veta när man ska ge barn alvedon? för tydligen kan de ha feber men ändå inte feber.... svårt det dära..

och imorse och även nu. så har edwin rodnader eller ganska stora områden som är rött runt där de stack. och det har jag inte märkt förrut.. konstigt.. och en sak till, nästa gång han ska stickas då han är 18 mån (tror jag) då blir det i armen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0