Varmt.

snacka om finväder ute. tror jag tar med en huvtröja till edwin på dagis när jag ska hämta han. som han då får använda som jacka. han har en lurvig som är rätt så tjock, eller vad man säger. han hade den igår eftermiddag när vi var ute på en biltur. det var då 10 plus ute. lär bli samma idag.

känns lite motigt att ta på han regnsetet som är fodrat. men det är lite halv blött. och om jag känner han rätt så ska han springa i vattenpölar och eventuellt ramla i dem oxå. så bäst med det på när det är dagis. ska väl i framtiden införskaffa galonisar oxå. kollade in de andra barnen som var ute idag när jag lämna edwin. och typ alla barnen hade overall. så regnsettet är i alla fall svalare än overallen, hoppas jag.

så därför packar jag ner hans tröja, och mellis. för det lär vara varmt när jag hämta han vid två. sen så åker vi nog bil oxå. så är inte ute så länge. ska på sjukhuset och hälsa på gammelmormor. hon ramla igår på stan och bröt både armarna. räckte inte med att bryta en arm utan båda. tycker synd om henne. kan inte göra något. så ingen aning hur hon kommer kunnde fördriva tiden på sjukhuset. kan liksom inte blädra sidor i en bok/tidning, inte lösa korsord. det hon kan göra är att se tv, typ.. ingen aning hur de löser med om hon måste larma.

så hoppas vi får besöka. men det får vi nog. det är väl snarare om hon är där eller inte. för som jag förstod det igår så gjorde de inte något åt de brytna armarna. det ska talas med överläkare osv idag. så hon kanske är "borta" när vi kommer på besök. alltså gipsar eller vad de nu gör åt saken.. men vi testar och åker dit. vill visa att man bryr sig och försöker göra sitt bästa. vilket är besök. det betyder så otroligt mycket. vet jag själv när man var inlagd. fick liksom tiden att gå lite snabbare. fast om det bara var ett snabbt besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0