En liten pust.

nu kan jag pusta ut en stund i alla fall. sex timmar har nu gått sedan han fick alvedon första gången. men jag kan säga att jag kommer inte kunna slappna av förrän febern lagt sig helt.

ringde sjukhusrådgivningen för lite råd. men som jag anade så var det bra det jag gör. fast det känns lite så är det enda man kan göra. inga kläder, mer än blöja. drickbart, ofta, huvudsaken de får i sig vätska. sen så berättade hon att det var nya rön nu att man bara ska ge ipren. men jag är tvärtom och tycker alvedon hjälper och inte ipren. sen att det där med varanan gång har de tydligen oxå slutat att rekomendera för folk glömer bort vad de gav sist och ger då dubbelt. och som ni vet så är alvedon skadligt i för höga doser. men jag harm in lösning och skriver på en lapp. då skriver jag tid, temp, febernedsättande, och mängd. och så har jag den lappen liggandes vid skötbordet med en penna. lätt att skriva och gå tillbaka och kolla.

edwin hade 39,2 nu. så det blev lite alvedon, då han fick ipren sist. jag må säga att det är envist. oförändrat sedan febern kom. i alla fall de tre gånger jag tagit tempen. få se om han är vaken vid tolv, så fall är det dax för ipren. och hostmedicin. och kanske lite nässpray som man får kämpa med.

nu ska jag försöka få han att sova här vid min sida. sen ska jag spela lite tv-spel. eller så spelar jag så kommer han att somna medan jag spelar. det skulle oxå kunna funka ;)

och raketer skjuts för fullt här omkring. tycker synd om djuren som inte gillar dessa oljud. om man ska skjuta gör det klockan tolv. inte innan. dock så reagerar inte mina katter på sådant, tror jag :P men tänker ändå på de djuren som är rädd. fast jag gillar fyverkeri. är fint. men vill helst stå på ett säkert ställe. lite respekt har man ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0