Pepparkakshus.

igår kväll tog jag tag i det hära med pepparkakshus-tillverkning. gjorde både pepparkakshus och en pepparkakstraktor med tillhörande släp. bilder kommer att komma när jag är riktigt klar. ska dekorera och sånt först. limmade bara ihop delarna igår. och limmet blev stenhårt när jag var klar i stekpannan. så för att få löst allt så fick jag koka vatten i stekpannan och ha gaffeln i så det löstes upp från den med. och allt lossnade. vilket jag inte trodde till en början :)

och jag måste tillägga att jag brände mig inte en enda gång :P känner mig så duktig. så nu luktar det muma här hemma. edwin begav sig direkt på allt och ville smaka. kom med en lösdel och sa "mmm, kaka". men nu hoppas jag att han lärt sig att man inte får röra. får väl se.

tror det nästan gick halva degen, i alla fall en tredjedel, till bakningen utav huset och traktorn. så ska baka ut resten i pepparkakor. kanske ikväll. helst ikväll. då jag vill dekorera huset. vill inte göra det innan jag är klar med bakningen då jag tänkte dekorera lite pepparkakor utav kristyren som blir kvar. liksom två flugor i en smäll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0