Sjuk.

nu har edwin fått massa röda prickar oxå på underarmen, om det nu heter så. vid armbågen men mer på armen. är väl mer eksem eller något sådant än just pricka. ser ut som såna som kommer vara på ett helt annat ställe imorgon. smörjde in med hydrokortison. även lite på knäna var det så de fick oxå sin insmörjning.

måste vara för han är förkyld. för han har samma kläder som igår eller snarare kort ärmat. och vi har inte bytt tvättmedel eller något sådant. vi kör med samma två, varav en parfymfri till edwin. eller tvättar med mycket edwin kläder.

såsom sagt så bör det vara för han är förkyld. innan sänggående fick han alvedon då tempen visade 37,8. och hostmedicin. och tvättade ur ögat. och jag har varit noga med att inte röra det andra ögat. och om jag tänkte/ska göra det tar jag en ny lapp till det. men ändå, inte för han fått något smojs i det än. men ögat var alldeles vätskefyllt såsom massa tårar fast han inte grinar.

så ville han ha välling. fick en 110 ml. tog ett tag att dricka. men var nog lite för varm och så var han nog innerst inne inte sugen. utan var för bara att, får vara vaken mer. och på den korta tiden hann det bli mer smojs i ögat. så rengöra igen och ner i sängen.

syns så väl. ögat är rött. alltså runt om. smojs i det, som jag tar bort. och svullet. stackars liten. få se om han sover bort det imorgon. annars ska jag fråga i alla fall på vårdcentralen. så kanske man kan få en tid lite senare imorgon, då jag själv kommer vara där tidigt. i alla fall om de har något förslag på hur jag ska bete mig. vet att det finns ögonskölj/ögondroppar på apoteket som kanske rekomenderas. eftersom jag ska dit så är det likabra att höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0