Slask och rorri.

idag har det arit slask, slask och äter slask. skulle till L och göra lite julgodis med edwin idag. vara bara att klä på oss. och då menar jag edwin. han fick det fodrade regnsetet och de fodrade stövlarna på sig. ansåg att utan byxorna skulle han vara dyblöt så likabra att ta på. men jag själv då?. den tanken slog mig. stoppade ner ett par extra strumpor i alla fall. och det behövdes. mina skor var väldigt blöta när vi kom fram.

gick till bussen. fick vänta en stund. men ändå den tiden man skulle fått väntat i vanliga fall. inga förseningar. sen nästa buss behövde vi inte vänta länge på. kliver på, vänta på navet en stund sen åkte vi. och jag säger vilket flyt :P

grejade godis, blev tre sorter tror jag. och edwin busade, spelade piano, tiggde godis osv osv. var riktigt mysigt. en tradition vi har. förrut var det massa bullar och kakor som trappas ner till julgodis istället vilket är roligt. kan man passa på att testa nya godisar vilket är roligt. inte för det blev något nytt för min del i år men massa gott istället :)

pappan i familjen hämtade upp oss. åkte på ica där jag satt kvar i bilen med edwin som somnade på vägen hem. åkte hem, gjorde mat. sen har edwin kollat på massa youtube-klipp. den vanliga "ketchup ska prutta" och "babblarna" och så några fler. sen hamnade vi i rorri-träsket. om och om igen. börja bli less på de ynka två på svenska som finns.

kanske är en julklapp till edwin om ni inte vet vad ni ska köpa. en rorri-film!! det lär uppskattas. funderar själv på att köpa en rorri-bil till han. vi får se vad morgondagens julklappsshopping ger. inget från oss det tar vi den 20:e som alla andra i julklappsjakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0