slö.

idag har edwin varit slö. som om han hade feber men hans temperatur i kroppen har varit hans vanliga, typ 36,3-36,5. han vaknade vid halv åtta och skrek. jag hämtade han eftersom jag insåg att han kommer inte somna om. utan han började gnälla när jag lämnade rummet. så sagt och gjort så kom han ner i vår säng. där det blev lite gnäll och så vidare. men han somna om. sen gnällde han till typ varje halv timme. men efter kvart i nio sov han. till halv tio. då tänkte jag att vi kliver väl upp. men han ville sova. han kunde knappt hålla ögonen öppna.

man kan säga att han somnade sittande. för jag satte han upp mot min arm. och så blev hans ögonlock för tung och han somnade. så han hade sina fötter vid vår huvuden. vid kvart i elva så vaknade både jag och martin. edwin vägrade vakna. han ville sova. så vi lade han själv i vår säng. där han låg så fint och halv sov. vi kollade så klart till han. men efter typ en halv timme gick jag och kolla. då var han halv vaken. frågade om han ville upp och han sträckte sina händer mot mig. så upp och få i han frukost.

sen somnade han igen vid halv två. i soffan... där sov han till halv fem. försökte väcka han. så han var ändå trött när han väl vaknade. gjorde mat. och han satt på golvet bakom mina fötter och gnällde. lade lilleman igen vid halv nio. och han somna på en gång.

så nått konstigt är det med han. eller så har han bara en väldigt slö dag. för i vanliga fall skulle han leka gärnet med lampan i sovrummet när han vakna vid typ nio. och i soffan skulle han inte kunna somna för den ska man tydligen springa och klättra i. och i hans säng skulle han inte somna så fort. i alla fall sparka av sig täcket och vända och vrida sig x antal gånger. nu har han lagt sig på sin ena sida och somnat...

men imorgon blir det ändå dagis. han har ingen feber så det är nog ingen fara. får väl se imorgon hur det står till med han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0