buse.

om man kollar på huset som står mittemot oss så ser det ut att vara iskallt ute. stortsett hela huset är full i "frost" på teglet. men sprang och kolla temrmometern och den visa plusgrader. dock bara +1. men ändå. första gången denna vinter som visar plus. men lite roligt att huset brevid ser det ut att vara minst -25...

och min buse till son har lärt sig att klättra i sin poängfotölj. så nu väntar jag bara på att han ska lära sig klättra överallt.. vi kollade på let´s dance i fredags. det var då han klättrade första gången. såg i ögonvrån hur han stod och hoppa i sin poäng'is. tänkte hur kom han dit.. men det fick jag snart veta. men klättra ner kan han inte rikitgt. anväder sin egna teknik med att kliva ner från armstöden, typ. svårt att förklara..

och min teori att han skulle somnna tidigare igår och vakna tidigare idag funkade inte så jätte bra. eller den funkade halvt. han sov ingen middag igår. men det var väl mest på slutet han var trött. kusin härjade med han så han kände nog ite riktigt av att han var trött. vi trodde han skulle somna i vagnen påvägen hem. men det gjorde han inte.. men det var bara att klä av han när vi kom hem, borsta tänder osv. kvart i åtta så sov han.. han kollade inte ens när jag "städade" hans rum. men han sov en timme typ. vakna och skrek. fick välling men somna inte om.. tror han hade ont i magen. hade bland annat fått chokladpudding hos mamma. så det slutade med att jag tog upp han. och så fick han se klart fångarna på fortet med mig på tv´n. och han somnade igen, bara lite protest. som fort gick över.. men min lille herre vaknade tio imorse. inte tidigare som jag hade "tänkt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0