Första plasket ute i havet.

igår blev första badet ute för säsongen. åkte till berga. edwin ville av med sina kläder så tror han förstod. såg väl alla som badade. hand i hand gick vi ut. om någon av oss släppte vår hand stannade den lille och sträkte sin arm. precis där vi skulle gå ut var det lite lera. blev ett litet gnäll från edwins sida. men gick fort över när vi kom ut i vattnet. då skrattade den lilla ocg var allmänt glad.

vi satte oss på ett djup som edwin oxå kunde sitta bra på. men han vägrad sitta själv. bara i mammas knä. försökte sätta han i sin pappas men då blev det gnäll. så i mammas knä plaskade det. och sedan upptäckte han all sand på botten. kan säga att jag hade sand precis överallt innanför mina badkläder. tur som är har jag två par bikinitrosor på mig. just för att de översta är så genomskinglig, och den är delen till linnet. och den jag har under är av vanlig modell, eller hur man säger. och jag vill ha ben.

ett annat "problem" som uppkom var att min bikini under del, den jag har överst. tar in sand i tyget.. konstigt. är alldeles prickig av alla sand. ska testa när den är torr att dra ut och putsa bort. tror det ska funka. annars får jag gå prickig, och randig och hur allt sand lagt sig. förstår nu varför det är sand i badhus ;)

vi badade typ en timme. edwin hade badblöja, sina badbyxor över. och så tog jag en t-shirt över. och så solhatten. ska köpa en ny solhatt som han kan ha när han badar. oftast blir solhattarna så fula av badande. är väl för solen bleker ännu mer när den är blöt och eftersom den inte blir hel blöt så.. jaaa, ni förstår. även så är t-shirten han badade i storlek 68. samma t-shirt han hade förra sommaren och badade i. och han kan ha den än. men den storleken på t-shirt har jag bara om vi ska vara hemma, och när vi ska bada. såsom igår.

vi sa till nästa gång ska vi ha med oss nå hink, spade osv till edwin. även solparasolet, tycker jag. vi satt på filten en liten stund medan vi torkade och fixade i ordning edwin. så med parasolet kan man sitta lite längre med edwin. inte för jag vet om han kommer sitta just under det, får se den dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0