Tårtbakning.

blev klar med bakat igår. som jag hade hoppats på. dock så blev det enorma bullar. och ändå gjorde jag 44 st och receptet säger 45 st. så de ska nog vara stora som en handflata, typ... bakade och höll på till tolv på kvällen. blev tvungen att åka och handla. så fick ställa in degbunken i kylen medan.

så idag ska det börjas med tårtor. fundera på att göra en nu redan. ugnstiden på alla samanlagt kommer hamna till 6 timmar och 40 minuter. så ni förstår väl vad jag kommer göra idag. och mellan de är i ugnen ska jag fixa smörgåstårtan. men först måste jag jaga rätt på nån plåt så man kan meka smörgåstårta och tårta på. har liksom såna som brickor. klär in dem med aliminiumfolie och sen ett bakplåtspapper över så man inte äter foliet, vilket inte är gott..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0