Borsta tänderna.

tänkte att edwin skulle lägga sig åtta i vanlig tid vid dagis på morgondagen. men inget dagis imorgon. men tänkte ändå klockan åtta eftersom han sov så lite idag, igen... vill se körslaget och tänkte att jag gör han klar vid halv åtta. sagt och gjort. borstade hans tänder. och peppar peppar. det gick jätte bra idag. ingen panikattack (fast det säkert inte är panik) och inge skrik. fast det bruka ge med sig. bruka sjunga ekorren så lugna han sig lite så får man skynda sig. men ikväll kunde jag borsta länge utan minsta lilla motstånd. eller nu tog jag i. liiite motstånd till en början. men det fixade jag med en leksak i herrens ena hannd och hålla fast hans andra med handen.

men istället för att direkt gå in på hans rum så släpte jag ner han på golvet. edwin sprang då in på sitt rum med lite gnäll, mer som "jag vill nått". han ställde sig vid sin säng. han visade så väl att han ville ner i sängen. så ner med han. gosade direkt in sig i snuttefiltarna. han fick tutten. och så gick jag ur rummet. i vanlig ordning. lite gnäll, som alltid innan sömn. 

så han hann somna innan åtta. inget mig emot, kanske imorgon då han kommer vakna tidigt. får njuta av mitt godis redan vid åtta, när han somnade riktigt. muma. så edwin är så van att gå och sova efter han borstat sina tänder. det jag blev lite chockad över. inte tänkt på det innan förrän idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0