dagis.

nu har lilleman fått gått och sova. idag fick han inviga sitt fleecfodrade regnsett. han var så söt. och jag slapp undra över om han höll sig torr. påvägen hem hittade han en pinne/del av en planka. som han bar ända hem. han fick åka vagnen från 18 till dagiset som ligger mittemot oss. men övrig bit fick han gå och bära sin träbit. och liv blev det när jag tog av han den vd porten. för in skulle den inte, enligt mig.

imorgon är det prins och prinsses dag på dagis. så jag har tagit fram kläder och slipsen, ska märka kläderna och slipsen ikväll tänkte jag. och så fick jag inside-information om morondagen för de små. först ska de på frälsis och se nån teater eller något i den stilen. sen är det dukat långbord på dagis med bordsplacering. hela dagiset ska sitta tillsammans, och så utspritt så det inte är samma avdelning på ett ställe osv. och så är det trerättersmeny; förrätt - tunnbrödrullar; varmrätt - kycking, strips, currysås, bea-sås, grönsaker; dessert - glass. kommer bli en rolig dag för de små imorgon.

sen ska vi ta med oss lea hem. för att sedan gå ner till mamma och äta. där lea ska sova över för på fredag ska vi på himlabadet och bada. ska bli roligt att se hur edwin kommer att regera :P

nu ska jag dricka mitt te. och ta en sockerkaksbit, den jag gjorde igår blev muma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0