Vårmässa.

och i helgen är det vårmässa. det ska jag gå på. och har väl fått med mig mamma. eller fått med mig låter lite dumt. hon skulle väl följa med oss annars ;) men nu har det väl blivit så att hon och jag åker på lördag förmiddag och så hämtar martin upp oss senare när han vaknat. ska jag köpa te ;) från samma jag köpte förra året. cerry´s heter de. och då var det ta 4 betala 100 kr. men iår ska jag nog ta lite rött te oxå. det har blivit så populärt med det och sortimentet har ökat drastiskt. vet dock inte om detta företag har ökat sortiment, men i alla fall ;) gott är det i alla fall. och eftersom vi åker på förmiddagen lär väl en lunch/fika intas någonstans på mässområdet. kanske en langos? ;)

fördelen med att gå en annan dag än söndag är att man får fribiljett till någon av dagarna efter. det gillas. och även imorgon redan har de gå in två betala för en. men det får vara. blir lördag, som sagt, som alla andra ;) trängas med vagn och så men det är det värt, tycker jag. delta i massa tävlingar gillas oxå.

men oftast bruka det gå gratis-buss dit. men så jag sökt på internet och inte hittat något. men mamma skulle kolla tidningen imorgon, lär väl stå där om det är gratis-buss, antar jag ;)

och jag kom på "anledningen" varför vårmässan är tidig iår. annars har den alltid varit sista helgen i april, runt 26 april. det är för den helgen är det påsk. så sen påsk blir tidig vårmässa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0