Sjusovare.

men vilken sjusovare jag har till son. han sover än! lade han vid åtta igår och han somnade väl vid halv nio. har alltså sovit i 14! timmar. men jag låter han sova då han får vakna av sig själv. så skippar vi helt enkelt middagsluren idag. så blir det nog bra om man slår ut det på ett dygn.

vet att han vaknade först nån gång vid halv sex. sedan somnade han om. och efter en halv timma var det dax igen. då var jag in och stoppade in nappen. sen somnade han om med snutten och tutten. sedan har jag för mig att han vaknade vid sju-halv åtta. hörde han ropa "ajjsss" (ice, vår katt) ett flertal gånger. men inget gnäll från hans sida. så jag somnade om. och det gjorde nog han oxå. så han kan ha varit vaken ett tag där fast jag inte märkt något.

min telefon ringde för en stund sedan. då vaknade han till. men när jag pratat klart i mobilen så hade han somnat om. man vet aldrig om han sover bort någon sjukdom. inte för jag tror han har någon på lur. men min hals har börjat blivit jobbig på mornarna igen. och ändå stängde jag ut till balkongen igår kväll. men samtidigt så blir den så här denna tid på året. är bra nu då jag har fått vaknat till.

och nu vaknade liten. sisådär efter 15 timmar. eller snarare 14½ timme. snacka om att sova länge. så nu är det dax för frukost intag för oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0