Natten.

edwin vaknade fem imorse. skrek. gjorde välling. han ville inte ha. tog upp han och vi satte oss framför tv´n. och trösta och gjorde ett försök till välling där. han drack tre klunkar. gick på toa med han i släptåg. sedan lade jag ner han i sin säng igen. han skrek. ville absolut inte. tog upp han igen. och frågade vad han ville. han sprang in till vardagsrummet och pekade på tv´n, och ätnkte hoppa upp i soffan. jag sa att vi skulle sova. och gick in på hans rum. väntade en stund så kom han oxå. lade han igen. och försökte få han att sova. genom att stå där, osv. men han skrek och skrek. jag gjorde allt. flyttade mig en bit i taget osv. men inget funkade. så tog upp han igen och frågade samma fråga igen, vad han ville.

då sprang han in i köket och pekade på diskbänken. gav han flaskan med välling, var fortfarnde varm. men den dög inte. så jag hällde ut den och gjorde en ny, som han fick se. hoppade upp i soffan med vällingflaskan i handen, tutten i munen och snuttefiltar i den andra handen. pekade på tv´n och dess dosa. slog igång tv´n. och fixade så vi kunde sova i soffan. dock utan lakan. men med kuddar, och täcken.. han drack till slut upp sin välling.
vi kollade på femman och där blev det minsan sändningsuppehåll. så stängde av tv´n och försökte sova. men det är inte lätt med en pigg 2-åring. som lekte runt i soffan men ändå gäspade. vid tjugo över fem fick jag nog, efter 1&½ timme. då edwin tog upp en gul bil som låter. dock så hann han inte trycka på den innan jag togd en av honom. men då åkte han ner i sin säng. och tillslut så somnade han nog. inget skrik i alla fall, bara massa prat från hans rum.

så halv elva vaknade han upp igen. och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska lägga upp dagen. för typ halv fem ska vi åka. och helst av allt skulle han sova oxå då jag antar det kommer bli en lång kväll. så tror vi ska duscha/bada nu. sen får han lite gröt innan jag ska testa och lägga han vid två. och hoppas då att han kommer att somna. så han får sova litegrana i alla fall innan vi ska iväg. bruka vara rätt så påfrestande att leka med C, då han är rätt hårdhänt. så tillslut klänger edwin på sin mamma, och ju mer trött han blir desto jobbigare tycker han att C blir. så fort C närmar sig edwin så kommer edwin springades till mig. fast ibalnd får han för sig att leka med C oxå mitt i allt. så jätte hemsk är han inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0