Natten.

edwin vaknade när jag postade inlägget. vägrade sova i sin säng. han somnade i min famn igen. lade ner han i soffan och gjorde mig klar för sängen. skulle fint lyfta över han till sin säng. men då vaknade han. så det var bara att bädda soffan. dock så var hans hörn redan bäddat med lakan. hade slängt över en filt så inte kissarna skulle komma och sova där under natten. så var bara att hämta edwins kudde, snuttefiltar och täcke. då han var kall och frös. han somna.

själv gjorde jag en vall runt han med soffkuddar. fick jag några cm extra att sova på. sov på en filt då jag tycker tyget på soffan är hårt och skumt att ha mot huden. fixade ett täcke och min kudde hade jag redan tagit från sängen. så edwin sov på divanen och jag i soffan. hade huvudet vid han.

jag bäddade av han eftersom han blev varm. vid halv fyra vaknade han. skrek och grinade. och var varm. tog tag och kollade febern passade även på byta blöjan. det behövdes alvedon då han hade feber. sen fick han en halv färdig välling. och jag måste säga vilken äcklig färg det är på den. han åt ca 60-70 ml utav den. sen somnade han så gott..

trodde jag skulle vakna när martin for och jobba. min plan var då att lägga oss i sängen och fortsätta sova. men när klockan slog halv sju. så blev jag tvungen att gå och kolla. men tydligen hade jag missat att han åkt på jobbet. så det var bara att bädda ner sig igen i soffan och sova någon timme till.

edwin vaknade vid åtta. fick resterande välling som han inte åt mycket av. han var ganska kall. fick frukost. "kaka" som han tjatade så mycket om rörde han knappt. men yoghurten slank ner i alla fall. kollade tempen när vi borstade tänder osv. 36,0 så nu är lillen kall istället.

men jag ropar inte hej än. då jag vet att febern kommer att komma smygandes. men förhoppningsvis så slipper vi det och har en pigg edwin idag. fast hans ögon är "hängiga". så han är inte frisk än.. men just nu är han rätt så pigg. springer runt och leker. är förtillfället på balkongen och pratar med katterna. "ajs" (ice, vår katthanes namn) står han och säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0