Provtur.

idag tog vi en provtur med bilen hem till pappa och hälsade på. kände att vi likaväl kunde provköra den dit. och som sagt blev jag ännu mera sugen på att åka på kryssning. har varit grymt sugen tidigare och blev inte bättre av att göra ett besök hos pappa :P

men det är ju det att jag måste ta ledigt två dagar. vilket innebär mindre pengar. dock bara 348 kr efter skatt så det är inte så mycket vi pratar om. men det är det att då är jag inte tillgänglig för något vikk. för jag då är bortrest. det som känns surt, tänk om någon vill vara ledig eller blir sjuk. och jag skulle fått jobba, som nu inte kan det. sedan så ska jag väl få vikka 25% från första maj, så det blir oxå babba med. men kanske går att lösa på något annat sätt. jag hoppas möjligheten finns att jag får ledigt.

sedan det med barnvakt hur nu det ska lösas. men det hoppas jag löses på något sätt. är så långt i framtiden vi ska åka och svårt att få reda på M´s schema. och jag måste bestämma mig nu!!.

kan säga att det inte blev bättre med att jag satt och kollade i taxfree-katalogen som finns. DK har kommit med nya parfymer som jag är grymt sugen att lukta på. och kanske köpa en utav.?.

sedan det med kryssningen senare i sommar med edwin. det känner jag bara att det skulle vara kul. på sommarna har de ett däck som är anpassat till barn. med hoppborg, massa tv-spel, pysselhörna, "bio" osv. det skulle jag vilja testa med edwin. han kanske är för liten men eftersom vi troligtvis inte kommer få någon semester så skulle jag gärna vilja göra någonting roligt med han. och jag tror nog det skulle vara uppskattat när vi väl kommer fram. från den lille herren. tror även att åka buss blir spännande men lååångdraget för honom.

vet inte än om jag kommer få jobba i sommar heller. OM jag kommer få jobba så blir det en liten mini semester med edwin mot sommarens slut. innan hösten eller början på hösten. beror väl lite på hur länge jag får jobba osv, och om jag får jobba.

men nu ska jag ta en kryssning i taget. men som pappa säger så går det fler båtar. men samtidigt inte just med detta "gäng". sedan så ska även nanne spela på båten. vilket så fall skulle vara en bonus i det hela.

nu ska jag sova och grubbla på en lösning. medan M ska sova och grubbla över om det blir något bilköp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0