Handlat.

idag efter jobbet blev jag upphämtad. tanken som slog mig då jag gick mot framsidan var - vad konstigt den dära bilen står? vilken förälder parkerar så? kanske någon som springer och hämtar och den andra är kvar? men då fick jag tanken, det är vår bil!! och det var det ;)

så iväg och handla. men ett missförstod hade visst uppstått, vi trodde att den andra hade med sig presentkortet. så hem och hämta. hämtade upp mamma som var ute och gick och tog med henne :P

började med skorna. blev två par åt oss var. stövlar och gympaskor åt M. sandaler och foppatofflor åt edwin. och åt mig två par gympaskor. edwin tyckte han gjorde en läglig behövas-byta-blöja-läge. men inga blöjor med, så han fick snällt vänta.

upp mot övervåningen för att vara lite effektiva. tog ett galonset. och medan då var alla våra skor på en disk. gick dit och sade till edwin att vi skulle ha "mycket mycket mer". då frågade kassörskan om vi skulle handla mer och om då kunde stänga av kassan till oss. vilkte jag svarade att hon kunde och sade att vi hade presentkort som jag så fint visade. hon svarade med att hon då stängde kassan. och så frågade hon om hon kunde slå in och packa ner åt oss eftersom, vilket hon kunde. hon tog ett presentkort och kollade så vi fanns med i datorn, vilket vi gjorde. så fick tillbaka de då de inte vill vara ansvarig för några värdehandlingar.

så vi sprang runt och plockade på oss. skrev upp och räknade eftersom. så där vid hälften kom kassörskan fram och sa att vi såg vår summa direkt på displayen då det var lite saker som gick in med rabatter osv. så vi lade saker på disken hon slog in och vi kollade, osv, osv.

mamma fick agera barnvakt, skulle nog kunna ha koll på edwin oxå. men eftersom mamma var med så släppte man det dära huvudansvaret.

1 timme och 30 minuter var vi i butiken. och 9995 kr handalde vi för. sista pengarna köpte vi först tre par trosor åt mig. men då hade vi en 25% på valfri vara. så för de allra sista pengarna köpte vi tre stycken 2-pack (3-pack) strumpor åt edwin och kvar blev 20 kr, som vi köpte en bonaqua silver hallon lime (som för övrigt var god). så som sagt 9995 kr handlade vi för. rätt häftigt att handla. en kassör frågade om vi hade köpt en stor bil vilket vi svarade att vi hade, så klart. så vi fick plats med allt. fyra stora påsar och en skokartong (stövelkartongen).

blev mest saker åt edwin och M. till mig själv blev det "enbart" två par skor, tre par trosor, och en adidas-väska. edwin fick kläder som han kommer växa i, någon dress kommer han kunna ha alldeles snart då jag hittade i storlek 92. sedan så både fodrat regnset och även ett ofodrat galonset, och både de i storlek 100.

ska visa bilder så småningom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0