Mobbning.

Måste skriva av mig av en händelse som hände idag. kan inte riktigt släppa det. och ångrade att jag inte agerade. tänkte något i stil med "Om det sker igen så går jag dit och säger till".

Var så att det var tre lite äldre barn i lekparken. och det förekom en viss mobbing mot en utav de. dock tror jag att personen i fråga är rätt bra att mobba själv, så samtidigt kanske den lär sig något utav det. Men det var ändå fel det som de andra gjorde. Den kallades först "tjock" "du är inte lika tunn som oss" osv. men de "lekte" mer eller mindre ihop ändå. men senare så hände något, de började skrika åt varandra. vet inte om vad. de lugnade ner sig. och det är här jag ångrade att jag inte agerade. en utav dessa som mobbade tog och spotta på den de mobbade. vet inte om den fick en träff men det är så FEL att göra så. oavsett hur "dum" personen som man mobbar är. vilket jag tror att den som var utsatt även är en mobbare i vanliga fall.

Lär garanterat stöta ihop med dessa barn mer i sommar och OM jag ser något igen så måste jag agera. mest för mitt samvete. det är så fel. och kanske ännu mer fel utav mig som inte agerade. men samtidigt kan man tycka att föräldrarna ska ha lite koll, för det är verkligen virvelvindar som anländer till lekparken när dessa barn kommer.

Kommentarer
Postat av: sannie - fashion designer i London

fy så elakt!! :(
jag blir bara arg när jag hör sådant

2013-12-19 @ 09:48:03
URL: http://nattstad.se/sannies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0