Dag 112.

Temat är Framtiden.
 
112. Hur tror du samhället ser ut om 20 år?
 
Om 20 år kommer det vara mer teknik och mer datoriserat. Då utvecklingen går framåt åt sådana saker. Men samtidigt kan man hoppas på att om 20 år finns mer jobb än nu, men samtidigt med denna utveckling så ser det inte lovande ut. Fast jobben hänger väl mer på hur ekonomin ser ut än hur tekniken är, fast samtidigt hänger det också ihop.
 
Sen så tror jag inte att det kommer vara så super stor skillnad, egentligen. Fast om man tänker så skiljer det lite mer än 20 år på mig och Edwin. Och våra uppväxter skiljer sig en anning. Jag hade ingen Ipod att spela på, fick mitt första tv-spel då jag var typ nio-tio år. Han kommer få en mobil då han börjar i skolan, och jag hade min första då jag gick i nian. Fast att han får en sådan beror på helt andra saker. Sen är det mer saker som skiljer sig, men det är som sagt mer teknikprylar nu motför då. Vilket troligtvi kommer bli om 20 år också.
 
 Bild lånad från http://oxtorgetshc.se/vi-bygger-for-framtiden-pa-soderhamnsfjarden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0