Ringa igen.

Får ringa hälsocentralen imorgon igen. Sköterskan sade mig "om det inte är bra om en vecka får du ringa" Och här är vi nu. Okej, det är bättre. Den ständiga känslan att vara kissnödig är borta liksom smärtan över blåsan då man inte kissar, och att jag slipper gå och skvätta och ändå vara kissnödig.
 
Det som är kvar är att det fortfarande kan göra ont då jag kissar, kanske lite mer illande, fast jag vet inte. Och den smärtan borde inte vara där efter att ha ätit en pencillinkur. Okej, det känns mer som en begynnade UVI om jag skulle ringa in nu med enbart det så skulle det sägas "drick mer och äterkom". Men jag tycker att de inte kan säga så eftersom jag precis ätit en kur, som sagt. Så jag hoppas de tar in mig. För det är något som inte är som det ska. För smärtan i sidan är enorm.
 
Smärta, smärta, smärta. Stundtals bättre. dvs då jag vaknar. En dov smärta då för att eskalera mer mot kvällen. Vid middagstid börja smärtan komma mer, sen ökar det. Konstigt nog kan jag sova, men för jag försöker koppla bort det. Och till slut orkar jag inte mer så då somnar jag.
 
Så något som är galet. Funderat på njursten, som jag aldrig har haft. Men det stämmer inte riktigt. Det kom i samband med UVI´n, när jag fick gå så länge för att inte få kissa den torsdagen. Det var då det började på riktigt. Hade känning innan, men inte som nu. Så det får hälsocentralen reda ut. Kan inte gå såhär, speciellt inte då jag ska jobba på tisdag. Vilket innebär ännu mer påfrestning. Sedan kan väl inte jag riktigt ta det lugnt, har jag insett, sprungit runt på Birsta idag. Och medan jag ändå gjorde mat så kokade jag saft och gjorde ren glasflaskor, etc. Så stilla funkar inte, är väl då smärtan kommer också. Så i rörelse så jag slipper tänka efter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0