Volvo V70 T4.

Det råkade bli ett bil köp idag. Nämde till min andra hälft om att det är bilvecka på volvo, med super avslutning till helgen med lotterier osv. Det var under en sådan helg bilen vi har nu köptes, så från en dag till en annan. 
 
Han sade att han inte skulle köpa, bara koll. Fick mig ett samtal efter han provkört två bilar, då de inte hade exakt denna bil. Motorn i en bil, som han fick testa, och karrosen fick han testa med en annan. Han lät rätt övertygad redan då men skulle avvakta. 
 
Jag ringer upp lite senare och berättade något och frågade om han hade fattat ett beslut. Och efter lite frågor så insåg jag att vi inte kommer "förlora" så mycket på en ny bil. Så klart kommer den tappa rätt rejält i början, det gör de alltid. Men eftersom vår nuvarande bil nu snart är två år försvinner nybilsgarantin och den nya var det även gratis service i tre år. Skatten var billigare motför nu, försäkring nästintill densamma. Ska dra mindre, osv, osv. Jag tyckte det övervägde till köp. 
 
Så fick det bli. Inte för jag avgör, om ni tror det. Så klart kan jag påverka men beslutet fattar inte jag. Så om två veckor kommer den nya pärlan. En svart volvo V70 T4. Kommer kännas konstigt att åka i en neutralfärg men man vänjer sig nog. 
 
Edwins reaktion på det hela "Jag kommer sakna vår bil". Men nu hinner han säga ett adjö innan, och så tror jag att det kommer bli så mycket bättre med en ny. 
 
Vår nya bil.V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0