Träffat Läkare.

Idag var det dax för ytterligare ett läkarbesök. Det tog max en 15min så var det klart. Och det kändes med sorg i hjärtat. Inte för jag sade något. Vill så gärna ha kvar honom men utan feberkramper, den senaste i maj 2012 (tror ja det var) så har jag nog inget annat val än att avsluta läkarkontakten. 
 
Men kommer nog träffa han där ändå då vi springer där rätt ofta nuförtiden. Redan imorgon är det dax igen. Dock för att få se Daff-Daff skoja sig och fika på Lekterapin. Träffa Läskige Leo är väl också ett måste för morgondagen. 
 
Idag vägde han 20,4 kg. Det kan jag hålla med om. Fast 0,4kg på en vecka. Men kanske felade förra gången eller denna gång. Men inte så mycket att säga till om. Men snarare längden. Nu var han 108,5 cm lång, nästan 109 cm. Och jag tror då inte att han växt från 107cm sedan sist, dvs 1,5cm. Det stämmer nog inte. Sedan är det frågan om vilken mätsticka som är mer felande än den andra, det kan jag inte svara på. Men runt 107-108 cm är nog "lill" grabben. 
 
Nästa gång det kollas längd och vikt blir på nästa återbesök för diabetesen dvs om två månader. Inte fått någon kallelse men vi bestämmde två månader förra gången. Så två månader runt där. 
 
Jag frågade denna läkare om blekheten och han sade som jag sade att det är inge speciellt. Nu har det blivit bättre, vilket känns skönt. Han sade till mig kolla läpparna, de är röda och fina. Så det var inge konstigt. Han klämde och kände på Edwins mage, lyssna på hjärtat osv. En riktig läkarundersökning. Vilket känns bra då diabetesläkaren inte kollar på sådana ting om man inte efterfråga, skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0