Dag 9.

Tema Barndomen
 
009. Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
 
Det är många gånger man tänker "hur skulle det blivit om jag gjorde så istället" osv. Men jag är nöjd med slutresultatet jag har nu. Och om jag fick gå tillbaka skulle det lovas att jag får behålla det jag har nu, jag riskerar inte det. Jag skulle komma tillbaka med mer erfarenhet och en annan syn. 
 
Och om jag skulle gå tillbaka skulle jag ta för mig mer än vad jag har gjort och inte skämas för lilla minsta. Prata mer och vara framåt, och inte det bara med de jag känner utan med alla. 
 
Som liten barn önskar nog de flesta att de var. Små barn = små bekymmer. då tänkte man mer vad man skulle göra, leka osv. Nu är bekymrena som man äger så mycket större och går väl inte att lösa på egen hand då det kan grunda sig i andra också. 
 
Men om jag ändå skulle välja så skulle jag nog stanna kvar. Min lilla prins vill man inte mista. Men skulle ändå fundera på dessa frågeställningar. "om man gjort så istället" osv. Vet att man inte ska grubbla för mycket då blir man knäpp, man ska grubbla lagomt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0