Dag 122.

Temat är Jobb. 
 
122. Tipsa om något som har med ditt jobb att göra
 
Då menar det alltså det område jag är timvikarie inom. Och jag bara älskar hur ett barns hjärna tänker, hur det ser på saker, detaljrikedomen som finns, osv. Man får helt andra synvinklar än vad man är van vid men jag har upptäckt att min hjärna kan ibland funka som ett barns, jag vet precis hur de tänker. Men det är väl för man är inne i tänket. Och man förstör inte deras sätt att se på saker, utan man ställer frågor och spånar vidare. Rätt intressant. 
 
Och att vissa barn kan mer om vissa enstaka saker än en själv. Men det hänger på intresset hos barnet och den familjen och det intresset kanse inte vi har, osv. Men så intressant. Så om ni träffar ett barn så tänk lite på hur de tänker och ser på saker. Och ställ frågor, och inte "förstöra" med din egna hjärna. Våra vuxna hjärnor är så inrutade, och fantasilös motför ett barns. 
 
Bild lånad från http://se.clipartlogo.com/premium/detail/cartoon-smiling-chef-showing_89102263.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0