Nödvändigt.

Redovisade idag.. blää.. hade ont i halsen (vad ovanligt, va?!?!?!) sen så hade jag små ont i huvudet.. och när läraren pratade med mig efter min redovisning försvann han sakta bort, blev tvungen att skacka på huvudet x-antal gånger för att "komma" tillbaka....

redovisningen gick väl sådär... trodde det hade gått tio minuter men det hade nästan gått det. så hoppas att han inte är stenhård på tiden för då kan jag ligga risigt till.... jag var stressad och pratade fort som vanligt, och så glömde jag alla dess pauser. kom på mig själv ett par gånger men efter ca fem minuter så blev tempot bättre.... jag sa innan att jag har ont i halsen och det tyckte läraren var bra i alla fall....

tvättat hos mamma idag oxå.. massa tvätt så nu klarar vi oss ett tag till :) hon fick även massa choklad, för hon sitter med styrelsen.. först kom det från NCC för de har precis gjort klart rågens garage, och det var en väldigt dyr choklad.... en jätte stor chokladask, med mest mörkchoklad. sen så var det två chokladkakor, en mörkchoklad och en vanlig med crisp... sen två askar till med nån gegga i, såg ut som god gegga :) i alla fall en av askarna var täckt med mörk choklad och den andra med vanligchoklad... Sen kom julsäcken från HSB styrelse. där var det massa gott och det enda mamma behöll där var nå marsipanchoklad.. resten ska vi ta med oss till stockholm, och all denna choklad är oxå dyr.. mycket mörk.. bland annat mozart kulor, nå nougat nöt som är täckt med choklad (jag fick de förra året men då var de täckt med mjölkchoklad, super goda), tror det var två eller tre askar till med massa choklad....

och så följde jag med mamma till mormor och morfar.. vad liten mormor har blivit.. och morfar börja bli virrig han oxå...

Så nu står säcken i klädkammaren och väntar tills vi ska åka till Stockholm.. och all denna choklad kommer vi kunna äta från när vi kommer tills vi kommer hem. och enbart leva på den.. alltså det är super duper mycket :)

Känns nödvändigt imorgon då, ska gå i skolan mellan 15:15 - 16:00. 45 min, det känns jätte nödvändigt... Ska även imorgon åka till birsta och köpa julklapp åt martins mormor. och så måste vi köpa papper till skrivaren.. och så ska vi på IKEA.. martin hade ställt en grej till skrivbordet ganska dåligt i klädkammaren och när jag skulle hänga upp mina mjukisbyxor så ramlar denna grej ner och rakt på en av våra vardagsrummslampor.. så nu har vi en sån mindre.. och det känndes så onödigt och irreterad blev jag på han................................................... så nu MÅSTE vi köpa nya vardagsrummslampor, för jag tror inte att de vi har säljs mer och man kan inte ha olika i fönstrena heller.. och då är martin hellre utan än att köpa tre stycken nya och det kan vi inte vara eftersom då kommer vi inte kunna se, blir ganska mörkt då......... Så jag har sagt att jag tänker handlar upp alla mina pengar så vi inte kan betala hyran för det är massa saker vi behöver..... så less blev jag på han................................. men jag kommer inte göra det men man kan säga så han får höra......

är man smart eller är man?!?! kom på att vi lär åka direkt från stockholm till martins mormor på juldagen. och det känns som man inte vill släppa på klapparna till alla de ända till stockholm för att ligga i en bil som inte är så bra.. har ju köpt vin och parfym och nått annat blött... Så då kom jag på att vi tar med oss paketen och lämnar de hos martins mormor på onsdag och det är därför vi måste till birsta imorgon för att hon är den enda som är kvar att handla till.. alltid lika svårt med henne....

nu ska jag gå och försöka sova. det skulle bara vara bra om jag klev upp tidigt imorgon så jag kan fixa med rapporten.... jag har kommit på varför jag sover så mycket, och det på grund av att jag är sjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0