Middagen.

Middagen igår spenderades hos farmor.. Det blev kött och potatis.. pressad potatis för att vara lite finare... köttet kan jag inte svara på vad det var för nått. för kött smakar lika för mina smaklökar, känner inte skillnad på fläskfile eller oxfile och så känner jag inte skillnad på älgfärs eller köttfärs... och rådjuret som vi fick, tyckte jag oxå smaka som allt annat kött...

Köttet var nog mer i klass som typ grillkött.. var sånna skivor, och så var det typ sån färg när det var klart... fast det kan bero på såsen, skyn.... och så hade farmor gjort eget vitlökssmör, muma......... och så hade hon gjort nån röra på linser med rödlök och nån sörja... typ som nån gubbröra men utan sill och linser istället.....

till efterrätt fick vi äppelpaj.. och den var super god... hon hade sirap i smuldegen och det blev lite som knäck, muma.... måste göra sån paj nån gång med sirap i för det var super gott.....

Sen så fick jag paket... två delar till min service, en assiet och en djup tallrik.... tgy

Farmor sa inget speciellt... inget jag lyssnade till i alla fall... bryr mig inte.. Efter efterrätten så gick kalle och kolla på nyheterna där farmor oxå hamnade tillslut... Jag, Martin och Anna satt kavr i köket och prata... men jag glömde så klart fråga anna om kryddpartyt, suck.... måste smsa henne och fråga om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0