Lägenhet.

Satt och kollade på studentlägenheter för skojs skull. Stubo har idag sagt till tidningen att typ alla deras lägenheter är uthyrda. så jag måste så klart kolla :) De håller på att renoveras för fullt längst ner, har bara vaknat av de två morgnar :(  men i alla fall.. såg att tvåan ovanför oss kommer till uthyrning i november, och sen la jag märke till dess hya 5165 (~5200).. alltså så kommer vi få en hyrshöjning snart, igen.. Vi fick en höjning på hyrorna för aug- och sep från 4669 till 4714 och nu snart verkar det som en till höjning på massa pengar, typ en 500-lapp... det är mycket om man är en fattig student :(

Det blir ett snack med älsklingen imorgon. vi har en insatts som vi kanske kan köpa borta vid mamma, så då kanske chefen vill flytta dit om det blir billigare :) fast han vill ha en tvåa och jag en trea, jag tycker att det är lika bra att skaffa en trea på en gång eftersom det är insatts, så slipper vi flytta igen i framtiden.. och dessutom skulle vi ALDRIG få plats i de tvåer som finns därborta, vi får knappt plats i våran lägenhet nu.. Det blir att snack med älsklingen imorgon om det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0