träning träning.

Tränade idag med lea.. vaknade en kvart innan klockan ringde, höll på att somna om men då visste jag att jag skulle bli mer trött så jag klev upp tio minuter innan klockan ringde. känner mig så stolt över det :) annars sover man som en stock här hemma...

jag gick och hämtade busungen och hon pratade hela vägen ner till friskis.. hon är verkligen bra på att prata :) Kom dit och så skulle jag betala mitt kort.. jag har en känsla av att det kommer bli fel när jag ska dra mitt kort nästa gång eftersom hon kryssade för gym först.. men jag ska ha gympa och hon strök och hade sig... men men.. det har hänt förr, det får de bara ändra helt enkelt...

vi bytte om.. "det måste man göra" som lea säger :) fyllde vatten i vattenflaskerna och gick och gympa.... och det märks att de gör samma pass på dagis. för lea var med i allt... till och med när man ska väcka kroppen. annars brukar hon bara sitta och kolla men nu rörde hon på fingrarana, klappade på magen osv...

drack vatten och sprang massa gjorde vi... vi sprang först när det var från kortsida till kortsida. hon är snabb.. jag blir alldeles svettig av att springa runt runt, och fram och tillbaka. och sen efter det ska man hoppa... fast jag hoppar lätt så jag inte ska hoppa på nån liten tå.. det var/är ganska många barn på passen...

Sen är det duchen som kallar... lea slängde av sig sina kläder fort och jag tar lite längre tid på mig än vad hon gör så hon hjälpte av mig med skon (drog upp snörena) sen skulle hon hjälpa mig med tröjan.. "skynda, skynda".. Vi var först in i duchen *konstigt ;)* men då börja lea se kissnödig ut och sa att hon ville gå på toa... in på toan så damen fick kissa och på den tiden tog någon min dusch.. lea blev sur "det är moster mixens dusch" men jag gjorde klart för henne att vi kunde dela och det gick bra till slut.....

Efter duchen ville fröken sitta i bastun och "bli varm" som hon sa.. så in i bastun.. där kom en tjej in och satte sig högst upp och då ville självklart lea oxå sitta där uppe.. så jag hjälpte henne med handduken, så satt hon däruppe... sen ville hon ner.. så upp och ner blev det ett tag.... det slutade med att det satt två vuxna (jag och en till) längst fram medan det satt tre barn och en vuxen längst upp :)

Jag kläde på mig och packade.. brukar inte tjata så mycket på lea under tiden bara säga till nån gång om hon ska klä på sig.. men hon föredrar att leka... ALLA skåp ska vara stängda och den dära grejen fram på skåpen ska vara lodrätt... Till slut börjar jag tjata på henna.. och jag bli lätt irreterad nu så mitt tålamod är inte det bästa.......... fick hämta henne bestämt och hjälpte henne med kläderna. fast det gick rätt bra... sen var det ytterkläderna.. fick även då hämta henne en gång och hjälpa henne, gick rätt bra det oxå......

MEN skorna... *suck*.. trotsåldern är bara förordet.... jag tog på  mig mina skor. hon satt sig i trappen och ville att JAG skulle gå dit med dem och hjälpa henne.. men det tänkte jag inte... sa till henne x-antal gånger "att nu kommer du hit" men det hjälpte inte, hon klättrade längre upp i trappen för att sedan komma ner några steg..... jag sa "om du ska ha hjälp så kommer du hit annars får du ta på dig skorna själv" och jag vet inte om hon kan ta på sig vinterskorna själv eftersom overallen. i alla fall är det bökigt för henne... men hon kom inte.. då sa jag "kom hit nu annars går moster utan dig, ska hon göra det?" hon skakade på huvudet.... men kom inte.. sa det nån gång och tänkte att man ska göra det man säger för att visa och hon är inte direkt van att jag sätter gränser.... så jag tog allt pick och pack och gick........................... packade i grejerna i vagnen och vände på den så det bara var att fara... Jag undrade hur kallt det var ute, om jag bara skulle stoppa ner hon i vagnen så hon fick vara utan skor (hon hade tjocksockar på sig) men bestämde mig att jag tar på henne skorna i vagnen.... Då ser jag henne vid trappen, då har hon gått uppför trappen och står alldeles vid sista trappsteget... Jag satt mig på bänken och sa "kom hit då så ska jag hjälpa dig" väntade en stund men hon stod blixt still.. jag tänkte att nu kissar hon, hon brukar kissa om hon inte får som hon vill och när hon blir sur.... gick och hämtade henne satt hon i vagnen, sa inte ett ord, tog på henne skorna... såg att det glipade mellan overallen och skorna.. sen gick vi... hon drog ner suffletten (eller vad det heter) så hon inte såg nått...... jag trodde att nu grinar hon, kollade men det gjorde hon inte... hon drog tillbaka den... efter bit så kollade jag på henne igen och då hade en vante åkt av.. sa att nu blir det kallt om handen och man kan bli förkyld och om man är det så missar man dagis frågade om hon skulle ha på den.. hon skaka på huvudet.. jag tog vanten, så den inte skulle hamna på backen.... efter en bit igen så kollade jag på henne och då var andra vanten av.. tog den oxå......

När vi kom fram till porten så sa hon "ska du leka på mitt rum med alla mina leksaker?" tänkte på en bra svars replik men sa den inte, hon förstår inte det.. jag tänkte "och det förtjänar du" men jag sa till henne "tycker du det?" jag hade tänkt stanna och leka men var inte så jätte pigg på det men efter hon ätit lunch så skulle det bli bättre.... och då skulle det bli massa bus. hade jag tänkt....

men då skulle lea till hennes mormor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0