Vinst x 2.

Åhh, vad ont jag hade i magen i natt :( Kunde inte somna.. Martin slutade klockan sju och jag hade inte sommnat då :( Nog med att jag var uppe ganska sent, kunde inte sluta läsa boken Martin fick i julklapp av Lisbeth "Den som inte tar bort luddet ska dö".. Jag läste helt enkelt ut den, fast den är inte så lång men ändå... Boken består av massa roliga lappar som har hittas i tvättstugor, trapphus och så vidare. Jag fick mig ett gott skratt lite nu och då :)

Sen när jag hade läst ut den så stängde jag av tv och skulle sova men kunde inte.. Vände och vred mig och var både hungrig och ont i magen... Så en kvart innan Martin slutade så kom jag på att vi hade bananer så jag gick upp i mörkret och tog en banan.. När han nu kom hem så var jag vaken... det hann börja ljusna ute innan jag äntligen somnade.. Somnade på rygg med händerna på magen..

Vaknade halv två och hade fortfarande ont i magen. försökte somna om eftersom jag somnade så sent men det gick inte.. så det var bara att kliva upp..

Martin hade sin första innebandymatch idag klockan halv fem (lag Najs).. Vi skulle vara där fem men vi skulle sammåka med Hofling och Jennie, de skulle hämta upp oss tjugo i fem... När jag var påväg och klä på mig (jaa, jag går i nattlinne hemma) halv fem så ringer de och står här ute... Så det blev att skynda sig... De har nog lärt sig hur vi funka, de kom innan så vi kunde åka tjugo i för det var den tiden vi kom ut (16:38).. De hade slagit vad och Jennie vann, hon sa tydligen att 38 skulle vi komma och det gjorde vi som sagt....

Jag och Jennie var en braig hejjaklack.. fast jag vet inte om vi hördes :) Jag hade sagt om de nu ska förlora så får de inte förlora stort eftersom det sänker självförtroende ganska mycket... Men gissa, de VANN!!! med 2-8.. Så de vann STORT!!!!!!!!!!!! Även att det var en tjej som var mållis i motståndarlaget, jag var mäktigt imponerad :) De som de mötte var kanske 15-17 år, de körde epa-traktor.. det säger väl allt...........

Nästa helg om Martin spelar ska mamma och Lea oxå följa med och kolla.. Så Lea lär sig hur en en innebandyklubba fungerar. Nu slår hon lika mycket i golvet som på bollen.. och då får hon även chans att både kolla på Martin och åka bil med Martin....

Min käre morbror är även korpendomare, både i fotboll och innebany.. ska bli spännande om han dömer någon match.. Även att det var två domare.. fast jag kan verkligen inte nått om innebandy, jag kan mer om hockey. och det var verkligen inte samma sak som jag trodde....

Den andra vinsten idag är att Timrå VANN mot Södertälje och därmed tog en slutspelsplats :) både Modo och Rögle förlorade.. så nu är det en poäng upp till sjundeplats och en poäng ner till niondeplats... Så jag hoppas att de håller det hära :)

Nu ska vi handla mat och present till Hamid som vi ska fira imorgon.. det gäller att vara ute i tid ;) Ica Maxi here we come...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0