kvällskvisten.

sov läänge idag. nått mellan halv ett och ett vaknade jag. riktigt skönt att sova läänge ibland... martin klev inte upp förrän typ tre.. väckte han inte heller. han ska jobba samma skit tid idag som igår och då behöver han sova. jag menar slutar sju på morgonen, det säger väl allt.. men sen har han semester :) ska bli skönt. men vi har dock en lägenhet som ska städas klart..

när martin var klar idag så begav vi oss en stund till gammel lägenheten. där underskåp städades.. så nu är det sopskåpet, ett till skåp och en stor låda kvar.. och så spisen, vilket kommer ta tid.. den ska dras fram. och det lär inte vara lite skitigt där bakom, huvva... tur att det är martins jobb...

själv så har jag idag ställt grejer som vi ska ha kvar i hallen, saker från köket alltså.. sen så nästa gång tänkte jag diska lite grejer. så som skärbrädorna, ugnsplåtar, fryslådorna. saker som ska vara kvar i lägenheten och befinner sig i köket... sen så tänkte jag försöka se till så att alla mattor hamnar i en plastsäck, som sedan ska tvättas i mattvättstugan i ny lägenheten... försöka få ner allt som är kvar på väggarna tänkte jag oxå försöka med, med martins hjälp, annars går det inte...

men det blir mindre och mindre. sakta men säkert går det framåt.. kom på att förrådet måste tömmas oxå. men för det kan lägenheten bli färdig städat... och han som ska flytta in i lägenheten har sms:at mig två gånger och frågar när vi flyttar ut.. men jag svarar inte.. tänker inte stressa nått.. sen så om jag skriver att vi har städning kvar, så kanske han skriver att vi inte behöver vara noga och då är det jag som åker på det på besiktningen.. så nej tack. jag lämnar in nycklarna till stubo när vi har besiktat och är klara. sen så är det upp till dem och lämna dem över.. speciellt om han ska tjata så hör jag aldrig av mig. då blir jag tvärtemot istället....

efter dagensdos av städning så åkte vi på affären och handlade pyttipanna. som vi stekte när vi kom hem. stekte även ägg, kryddade dem med havsörtsalt vilket martin tycker om när jag gör.. och till pyttipanna måste man ha ketchup :) tror jag fått martin att äta det till. han tog det nämligen idag..

sen så måste jag berätta om hans fina dricks inatt... han skjutsade en kund som skulle förbi macken och handla. ut kom kunden med varor bland annat bullar. och bullarna fick martin i dricks.. och de var goda kan jag säga. riktiga kanelbullar, muma :)

nu på kvällskvisten så har mamma varit här. hon satt och kollade på motiv till hennes tatuering men jag tror att hon inte kom nån vart med den saken.. sen så kollade vi på ellos hemsida. där fyndade jag ett fem-pack trosor för ynka 40 kr...

imorgon blir det grillning med syster, micke och saga. och ev mamma.. det ska bli super gott, men fick inte tag i syster idag så jag får göra nytt försök imorgon.. vi har bestämt tid och allt, men jag vill veta vad som står på önskelistan till salladen.. för imorgon blir det typ kliva upp, äta frukost, vänta på att få väcka herr martin, handla och sen grilla :)

och på tisdag fyller morfar år. måste handla nått åt han oxå, få se vad det hittas på.. på onsdag är det bm-besök. då ska jag ta med mig kiss i ett ependorfrör, och så kommer de ta massa blod från mig.. få se om jag får med mig martin, jag menar han har ju semster så han kan inte skylla på nått. och så tar det max 30 min. och det går fort...

sen så vill jag nått de närmaste dagarna åka till birsta. hur mycket ska jag behöva tjata för att få åka dit?? nu är det en sak som jag verkligen vill ha från ica maxi, de säljer gb-glasspinnar 2 st för 49 kr (eller vad det var?). och det är billigt.. jag vill nämligen ha piggelin i frysen och i en sån förpackning var det 15 st i. så om det finns nån annan sort martin vill ha så får han det, annars kommer det finnas i vår frys 30 st piggelin :) vilket är väldigt gott.. sen så vill jag på barnenshus och babyproffsen. ska köpa en bola, vilket jag verkligen vill ha...

och idag är det första gången jag kände tryck mot lungorna.. i alla fall på det sättet som det kom.. och även när jag skulle ta på mig de röda foppisarna idag så kunde jag inte ha dem. fick ta de svarta.. fötterna har svällt så mycket att de fick inte plats :( jag hoppas att det blir bättre snart. men det verkar gå mot det sämre hållet... svullnaden blir mer och mer mot fotlederna oxå. (enligt min uppfattning).. kommer inte kunna få på mig ett par strumpor när de behövs, kommer få ta ett par av martin ;)

nu fastnade jag i filmen som går på femman.. ska kolla på den, verkar bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0