Grattis till mig!

Grattis till mig :)

satt på sängkanten och var påväg upp när jag fick ett sms av kusin som sa att farmor och faster skulle komma vid ett.... så det var bara att kliva upp helt och börja fixa.. plocka ur diskmaskinen, plockade i lite grana och körde igång den.. lyfte bort porslinskartongen till vardagsrummet och tomkartonger med tidningspapper, som ska slängas, till sovrummet.. började fixa "snyggt" resten av lägenheten.. vilket inte är så lätt, satt hyllorna på plats i billy-bokhyllan till exempel...

martin klev upp, sa åt han om tårtan som skulle hämtas och lånet av köksbord av tessan... han gick till dem och tessan hjälpte han att lyfta hit det med några stolar till... - tessan om du läser detta så kan du få pengar för det bordet om du säljer det, det är ett bord som alla vill ha nu tydligen, det var mamma som sa det - i alla fall så hämtade martin tårtorna och hans mormor..

och medan hoppade jag in i duchen.. alltså jag tror att hela världen ringde på fem minuter.. jag han hoppa in i duchen igen och blöta ner mig, så ringde det igen.. och vet ni mer jag gjorde, jag råkade he duchcreme i håret. när jag sedan skulle ta shampoo insåg jag att jag hade precis hett duchcreme i det.. vaddå stressad??

sen var det plocka ur diskmaskinen, och så kom pappa.. hade inte ens garnerat tårtan då.. så det vart mycket på en gång, men allt gick bra... så martins mormor, pappa och tessan var här först och fikade.. av mormorn fick jag 300 kr, av pappa 1000 kr och av tessan & fredde fick jag 200 kr i presentkort på body shop :) medan de var här så kom faster och farmor, av farmor fick jag tre djuptallrikar till min servise..

efter alla gått utomför martins mormor kom lisbeth en snabbis. fick två stephen king böcker, en massage som marie med e ska utföra när hon kommer hem och en lunch på piccolo :) sedan kom elektrikern, som fixade spisen. och det tog en tid.. jaa, i alla fall. precis när han kom så kom lea och jannice, och av de fick jag en fin blomgrupp, eller vad det heter... mamma kom oxå. av henne fick jag 300 kr på ikea... lisa och johan kom oxå. av de fick jag del 1 av presenten, en blombuket som så klart går i rosa :) så alla de blev nästa fika-gäng...

det blev lite bus mellan johan och lea ändå.. lite roligt att se, de låg under sängen och pratade med ice. och så lekta de med kattleksakerna, alla bollarna som de turades om med.. johan som sa för nått år se "jag leker inte med tjejer" och kan tydligen säga "bort med barnet från mig"

sen efter elektrikern fått fika och åkt så åkte vi på divan och åt mat.. skjutsade hem alla, jaa lisa och johan åkte hem när vi åkte.. sen kom anna, stefan och sara. av de och alla andra, del 2 av presenten, fick jag 900 kr på ikea!!!!!! kanske ska säga vad jag fick av martin oxå, och den presenten fick jag nån gång under dagen. och det var en ny mp4, en rosa så klart :)

så nu har jag 1500 kr på ikea, 200 kr på body shop, och i kontanter har jag 1300 kr.. så gissa om det ska shopas?? vill köpa bokhyllan NU!!!!!! få se om det blir på måndag, då vi får låna pappas bil.. det får bli lite nya lampor i taket oxå. eftersom det blev så mycket "pengar". och nu kom jag på att jag inte fått martins mammas present heller som troligtvis är presentkort på ikea oxå :) så mycket saker som behövs kommer inhandlas, vilket är väldigt bra :)

och det var väldigt bra att ha flyttat fotpallen till ny lägenheten i alla fall.. jag har suttit på den mycket vid köksbordet, först så satt jag och tessan på den och sedan så satt jag på den när anna och de var här.. man känner sig väldigt liten när man sitter på den, lite roligt :) känner sig som ett litet barn ungefär...

nu vill martin åka. måste till lägenheten och hämta glödlampor, gick sönder i badrummet.. så man har fått famlat runt i mörkret kan jag säga.. men nu på kvällen kom jag på den briljanta idéen, tog en lampa som vi har som är blå (jannice har haft en likadan) och hede den inne på toan.. så det blev lite ljus i alla fall...

sen så ska vi kanske hyra en film, tänk att det är första kvällen martin är hemma i ny lägenheten.. annars har han bara sovit och ätit frukost här...

jag avslutar med ett Grattis till mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0