packning startat.

nu har jag tagit en paus i läsningen.. ska hoppa in i duchen och sedan fortsätta läsa det sista...

tänk imorgon är det sista dagen på skolan för denna termin.. har en muntlig tenta vid tio, har aldrig haft en muntlig tenta förrut. så det kommer bli lite spännande, fast ändå nervöst... skrev rapporten imorse, det gick väl sådär. den kom in i alla fall...

sen imorgon är det som sagt den muntliga tentan, sen ska jag till bm. där mamma och lea ska följa med.. sen blir det fika på stan och lite shoping..

jag och martin packade våra första kartonger idag, han i vardagsrummet och jag inne på toan.. jag undrar om han rensar nått, det har jag gjort i massor i alla fall.. han lägger nog ner allt i kartongen, han höll till exempel på att packa ner en instruktionsbok på sharp-tvn som vi inte ens äger.. kan vara bra att ha svarade han.. han är lite rolig och knasig ibland... jag rensade bland annat bort massa nagellack, som både var gammalt och som jaginte använder.. blev inte så mycket kvar.. och så rensade jag i sminkväskan, där blev det inte heller så mycket kvar. men jag använder inte sånt så mycket längre så det jag har det räcker gott och väl... sen så var det nån parfym som fick åka sin väg, funderar på om jag slänga nån till. men insåg att jag redan tejpat ihop kartongen, får göra det i ny lägenheten då.... där det oxå kommer få sorteras lite, med det till mesta dels vad som ska ner i förrådet..

sen så har vi fått post i den nya lägenheten till den som bodde där förrut, hon sa att vi skulle sätta en lapp för den gamla adressen och skriva dit den nya.. jaja, hennes post. hennes fel om den inte kommer fram, vi gör som vi blir tillsagda....

men idag då, vi skulle åka och köpa lite flyttkartonger.. kom till kassan på bauhaus och då upptäckte vi att martins kort var borta.. jag hade kontanter i bilen så det var bara att gå ut till bilen det... martin sprang in igen och betalade.. medan jag ringde mcdonalds. vi åkte driven igår kväll efter fisket, och han fick inte tillbaka sitt kort... sa det och så var fallet oxå, det låg ett kort inne på kontoret.. så efter lite mer kartong- och tejpshopping, så begav vi oss till mcdonalds.. där kortet så klart låg. en tjej i kassan sa, förlåt att vi tagit kortet. tänkte svara med att vi sparade pengar på det sättet. eller martin sparade och jag slösade...

och så när vi var på biltema då, skulle sett bilen som stod där... en axel hade gått av vid vänsterfram. precis när han höll på att köra från sin parkering.. det blev lite stopp och trångt kan jag säga... och ni skulle sett hur skevt hjulet var... hur lyckas man med det undrar jag...

jaja, duchen var det.. sedan läsningen och God Natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0