galtströms dagarna.

var idag iväg på galströmsdagarna.. mamma skulle med men ångrade sig och ringde och väkte mig klockan elva imorse... men vi kom inte iväg tidigare för det... kom iväg vid ett-halv två... hämtade lea gjorde vi oxå :)

väl ute i galtström så började martin och fiska på en gång... lea fick testa hon med. hon fick hjälpa till och veva in spinnaren, vilket hon tyckte var roligt... sen gick jag och lea runt och kollade på lite grejor.. hon ville åka tåg, men jag antar att det var super dyrt. en sväng med häst och vagn kostade 35 kr. tur att hon inte såg hästen med vagnen.. och så de gånger vi passerade "tågstationen" var tåget inte inne i alla fall... lea fick en glass, isglass skulle hon ha.. hon fick välja mellan twister och piggelin, vilka var de enda sorter isglas de hade, hon valde piggelin. desto billigare för moster ;) jag fick oxå ta en piggelin för den lilla chefen som vill bestäma allt.. men jag ville ändå ha en sån ;) vi åt vår glas. kollade på några kor och höns.. och lea skulle säga hejdå till korna, vilket hon sa "hejdå kissarna".. sa att det hette kossorna, och då sa hon om allt rätt.. tror att hon inte visste vad det hette och då blev det kissarna...

gick tillbaka till martin. behövde inte vänta länge förrän en pojke fick en fisk. lea blev rädd.. strax efter pojken dödat sin fisk, fick martin napp.. lea var lika rädd.. innan vi skulle gå fick pojken en till fisk och då sa jag till lea att hon inte behövde kolla på fisken om hon tyckte det var otäckt. men hon skulle kolla, och låta.. mitt i all uppståndelse så råka jag lova henne en till glass.. men moster ville ha en glass i juniskär..

så till juniskär åkte vi och kollade på båtarna och åt kulglass.. sen skjutsade vi hem bustrollet.. vi själva åkte hem och hämtade resturangchansen, som går ut på tisdag, och åkte till nån pizzeria och köpte kebab i bröd. så ynka 50 kr kostade vår middag idag, billigt och bra :) vill inte äta nått varmt när det är så varmt ute, så kebab i bröd var väldigt lagomt... sen stannade vi på divan och tänkte prata med martins mamma, som inte var där. men däremot var mamma där, hon satt och åt med vonna. de skulle gå till hamnen och kolla, på vad det vet jag inte....

efter det begav vi oss hemåt för att hämta mer kläder och jag hämtade en bok.. för att sedan åka till galtström igen... stannade på en mack innan för att inhandla nått drickbart... var ute med martin bra länge, tror han på den tiden fick tre fiskar.. sen satt jag i bilen och läste, läste nog uppemot 40 sidor.. men det började bli så mörkt ute så det gick inte att läsa mer, fick sitta och vrida boken osv... men det gick inte så lång stund efter det så åkte vi hem...

martin lyckades i alla fall få åtta stycken fiskar!!!!!!!!!!! allt var regnbåge... så totalt idag så har han plockat hem nio stycken regnbågar på typ fyra timmar.... han ska även ut imorgonkväll.. om jag ska med då ska jag komma ihåg att ta med mig en ficklampa, så man kan fortsätta läsa efter mörkretsinbrott...

även imorgon så fyller mamma år. eller snarare senare när jag gått och lagt mig och vaknat igen ;) vi ska fira henne hos mormor med smörgåstårta och jordgubbstårta, muma :) .. sen så kommer syster jenny med familj hem :) och av henne ska både jag och jannice få massa kläder, vi ska dela på hennes "gamla" kläder som inte passar längre :) jag hoppas på att det finns några kläder det får plats en bebismage i, mina kläder blir bara mindre och mindre dels i storleken och dela i antalet....

nu ska jag gå och hoppa i sängen. börjar bli trött.. och martin vill ha datorn, som även hade på sig sina nya shorts idag som jag köpte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0