phone house.

jag vet inte hur jag ska göra?? ovanligt...

men i alla fall phone house ringde mig. först när jag var på stan men sa att jag inte hade tid... sedan ringde han upp vid fem-sex igen. mitt abonomang löper snart ut, alltså bindningstiden.. och om jag binder mig igen, eller snarare byter abonomang till ett billigare. telia vänner har jag nu men han vill att jag ska byta till telia max 25. vilket innebär lägre kostnader plus 5000 fria sms per månad. vad de kostar sen sa han inte, inte för jag smsar så mycket :P såg att öppningsavgiften blir dyrare men lägre månadsavgift. och ringer fortfarande gratis till alla inom telia vilket inebär nästan alla i min krets..

kruxet är att jag måste skaffa en ny mobil. alltså de gör det abonomanget med mig om jag går med på att ta en ny mobil som jag oxå betalar varje månad. han frågade vad jag hade för mobil. en z610i sa jag. ojj, den är gamal sa han.. hmm, jaa :P men repfri och funka perfekt.... sen fråga han om jag inte vill ha en bättre kamera osv osv... jag sa jaa. och så sa en mobil, som fanns i rosa med blommor.. för jag sa att det är rosa färgen på min mobil som jag vill ha, finns ingen annan med den färgen. än så länge... men det var ändå fel färg, enligt mig. han tycker säkert rosa som rosa... och så skulle jag få ett minneskort med på "köpet".

om jag tar alltihopa så kommer det kosta mig 149 kr månaden plus det jag ringer för.. sa att jag skulle prata med min sambo, som om jag inte hade ett liv :P men han kan tänka i sånna fall. och martin sa att det kommer bli dyrare. vilket är rätt. om min räkning nu ligger på 500 kr på tre månder (allt som allt) så kommer detta vara 450 kr i fasta avgifter och sedan det jag ringer för på tre månder. hmm, vilket blir dyrare... och så var mobilen inget super heller. den var snygg men ändå fel för mig...

så jag kommer nog tacka nej när han ringer imorgon. känns som det kommer bli dyrare, vilket är mycket dyrare med min inkomst.. vill kunna leva var tredje månad oxå, inte bara betala mobilräkningen. så jag hoppas att inte kommer vara påflugen när han ringer.

det roliga var att han trodde att jag självklart skulle ha det hära. så han sa nu ska jag läsa lite kontrolluppgifter och spela in samtalet (det blir liksom min underskrift eller vad man säger).. jag bara, neejj.. 149 kr i månaden är dyrt för mig.. men då börjar han påstå att det blir dyrare i längden.. och att min mobil snart kommer börja krångla... jag kanske skulle då säga att jag tappade den i stengolvet på bvc men ingen skada skedd :P

bara för jag börja prata om att den håller och så. så kommer den säkert börja bugga imorgon.. och en sak till är att jag gillar inte att köpa telefoner och andra grejer med att betala en summa i månaden. här ska det vara kontant :P köpte min telefon jag har nu kontant. det var innan jag hade abonemang. och killen ville då att jag skulle ta abonemang men jag sa blankt nej! köper den kontant och tar abonemanget sen.. vilket jag gjorde.. och även så köpte jag telefonen på det året jag inte hade nån inkomst överhuvudtaget.. den som spar han har! :P blev lite små mynt och diverse vallörer..

imorgon blir det nej i alla fall. få se vad han kommer ha för argument. men nu kom jag på att när min bindningstid går ut så kan jag väl byta till ett nytt??? då kan man väl byta till telia max 25, eller finns det nån finstiltext som säger att man inte får det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0