bakar.

edwin är så söt. satt alldeles nyss och diggade till den konstiga glassbilen utanför ;)

men det var inte det jag skulle skriva. har nu bakat bullar :) alldeles själv för första gången. annars har jag och lisbeth bakat tillsammans. så jag hoppas på att mina bullar blir lika goda. smakade en nu och den var okej i alla fall. ett litet plus i kanten är att pärlsockret är blått ;) jag färgade lite pärlsocker medan jag väntade på att degen skulle jäsa.

och idag gjorde jag även negerbollar oxå. även de med blått pärlsocker ;) blev lite över så jag hällde ner det i en burk. blev jätte fint. funderar på om man ska färga lite rött, blanda blått och rött så det blir lilla. och då göra två burkar till. har tre såna burkar. och så kan man ha de framme på något listigt ställe ;)

imorgon ska det bakas en snoddas. och denna gång ska jag inte ta fel på en tsk och msk. den blir så blek då. och så ska jag baka kakor. havrekakor, syltkakor som egentligen heter något annat. och kanske sånadär schakrutekakor. och om tid finns så göra mer kolakakor.. och om ännu mer tid finns göra ännu mer negerbollar, blev så lite..

om min rygg säger ont nu så vad kommer den ha efter morgondagens bak. men baka ska jag ;) är kul.. och på onsdag ska jag handla till tårtorna. ska göra en rice krisp, som vanligt. och den ska göras på onsdag, så det bara är att kleta på grädde och garnera den på torsdag. och så ska jag fuska på en tårta. ska köpa färdiga bottnar. men funderar på att göra egen hallonmuos. som martins syster gjorde en gång, var så gott. men det är bara ett lager. det ska funderas på hur den andra tårtan ska vara..

Kommentarer
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~~Alexander 100725~

Men oj vad du är duktig då! Jag som tyckte att två tårtor var arbete nog :P Ser fram emot torsdag för det lät väääldigt gott det du räknade upp :)

2010-08-16 @ 22:28:46
URL: http://blendshes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0