Gatufesten 2010 - Lördag

uscha. vad trött jag är. blev helt slut när jag kom från stan.
 
mamma blev ledig idag. något strul nånstans så det gjorde så hon blev ledig :) så vi drog in på stan. jag ville kolla på mc-showen. och skulle köpa present.. först kollade vi på en barnkarneval som vi hänkade på. sedan dansade de limbo. en pojke vann en röd cykel. lite roligt då. vi hörde han pratade i telefon senare. "en cykel. helt gratis". lite sött.. sedan körde de limbo för vuxna, ville inte delta. och ingen aning vad denna förälder vann. det var ett kuvert i alla fall. säkert presentkort på galleria in..

efter detta gick vi och köpte present. och gick runt. mamma blev hungrig så det slutade i dalton tältet, igen ;) åt en vegetariskpaj igen. muma. och denna gång fick jag en majskolv :P edwin fick mellis. väntade in en kompis till mamma. som vi sedan gick och kollade på mc-showen med. rätt så roligt var det. maffigt. vi stod en bit ifrån och alldeles lagomt till storbildstv´n. man kände i hela kroppen när de gasade på. och så luktade det muma. muma i en viss del, om det blir för mycket luktar det bläää...

hörde senare att man inte kunde stå där de var för man blev döv, typ. ont i öronen.. men edwin sov på han. lite roligt att både gert fylking och robert wells var med. men jag trodde det inte var han i början. han var så skäggig, solbrillor. mamma hörde han prata, och hörde då stockholmska som dialekt. så hon var stensäker. jag fick ge mig..

efter showen som inte varade så länge gick vi neröver och kollade. och precis då kom hd-arna i kortage förbi där vi var. edwin vaknade. tog upp han så han fick se alla. vilket var lyckat.. gick sedan in på himlabadettorget och kollade in alla hojjar. och edwin kunde inte släppa de med ögonen. märks att det är en pojke :P

gick tillbaka till daltontältet lagomt till ständutt blakk skulle börja spela. edwin vägrade vara i vagnen. grinade och gnällde. inte för jag hörde han men man såg på han. han var trött. fick ingen ro i vagnen. han skulle vara uppe och dansa. vi gick innan de spelat klart. just för att edwin blev allt mer grinig. fast de spelade bara en till låt. sedan var det slut. och jag måste säga att "grabbarna" i bandet var slitna. det syndes. men de fick med sig publiken ändå, som vanligt. alltså jag diggar de. hur de får med sig alla. och mellansnacket de har anpassar de efter publiken. prata med den och skämta. en vakt fick sig x-antal skämt om sitt yrke, tex...

vi for hem. fick vänta på bussen i en halv timme.. den går bara en gång i timmen på helger. dumt.. edwin vägrade somna. när vi kom hem så var det en glad pojke. kunde leka en stund. innan det var dax för hans mat. sedan blev det sängen, vilket han fortfarande ligger i. sovit en timme typ. blir en stund till i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0